C
C_L
Sammandragningar under graviditeten. Hur tänkte ni? Reagerade ni? Agerade?
Vilken vecka fick ni SD och vilka var råden/hjälpen ni fick?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ot är du på pickalurven? Grattis!
(vila o inte överanstränga sig - är rekommendationen många fått av mina bekanta själv hade jag knappt en enda sammandragning )
"blev" stoppad" med Bricanyl .
sammandragningar är normalt att ha, livmodermuskeln tränar inför det stora arbete som ska utföras efter 9 månader...
Jag hade däremot regelrätta förvärkar från vecka 32 med min trea, var inne 3 eller 4 gånger på förlossningen och "blev" stoppad" med Bricanyl sedan CTGkurvan visat värkar med 2 minuters mellanrum. Eftersom jag inte får gå igenom ett värkarbete utan skulle snittas (medicinsk orsak) så fick det inte köra igång på riktigt.
Sammandragningar under graviditeten. Hur tänkte ni? Reagerade ni? Agerade?
När jag hade mina förvärkar så fick jag order om att lägga mig ner och vila och se om det gav med sig. Lugnade det sig inte på en bra stund (minns inte, en timme kanske) så skulle jag komma in. Men oftast ger det med sig om man vilar.Vet att det är normalt, men i samband med dåligt övrigt mående samt huvudvärk samt lite väl mkt "tränande" hamnar det utanför "normalt" i mitt tycke.
Är inskriven på akuten och ska komma in om det blir värre.