Finns det någon hoppsadel(eller allround mot hopp) med samma eller väldigt nära samma bomform som en prestige top dressage med bomvidd 34?
Jag ställde liknande fråga i en annan tråd men tänkte det kanske är lättare att få svar i en egen tråd.
Jag vill ha en begagnad bra sadel men det känns som jag trevar i mörker eftersom jag inte vet vad jag är ute efter, då jag inte vet vilken bomform olika sadlar har och vilken bomstorlek som skulle vara jämförbar med en prestige 34.
sadlar jag kikat på är tex.
Frank Baines Admiral med bomvidd M
Morris and Nolan Gold collection bomvidd 31
Harry Dabbs hoppsadel normal bom
Prestige Golden star bomvidd 35
Kieffer donau normal bom
Känns ju meningslöst att åka runt och låna hem sadlar som kanske inte är i närheten av att passa...
Någon som kanske kan leda mig en liten bit vidare på vägen mot rätt sadel.
(Jag har varit hos sadelprovare, och ska väll dit igen då den sadeln jag fick med mig därifrån inte var vad jag hoppats på.)
Jag ställde liknande fråga i en annan tråd men tänkte det kanske är lättare att få svar i en egen tråd.
Jag vill ha en begagnad bra sadel men det känns som jag trevar i mörker eftersom jag inte vet vad jag är ute efter, då jag inte vet vilken bomform olika sadlar har och vilken bomstorlek som skulle vara jämförbar med en prestige 34.
sadlar jag kikat på är tex.
Frank Baines Admiral med bomvidd M
Morris and Nolan Gold collection bomvidd 31
Harry Dabbs hoppsadel normal bom
Prestige Golden star bomvidd 35
Kieffer donau normal bom
Känns ju meningslöst att åka runt och låna hem sadlar som kanske inte är i närheten av att passa...
Någon som kanske kan leda mig en liten bit vidare på vägen mot rätt sadel.
(Jag har varit hos sadelprovare, och ska väll dit igen då den sadeln jag fick med mig därifrån inte var vad jag hoppats på.)