Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Saltsten är inte nödvändigt om man har ett bra pellets till dem, de får i sig allt de behöver igenom det då, däremot kan det vara bra för dräktiga honor och kaninungar. Vissa använder det och vissa inte :smirk:
Jag har pratat med många uppfödare, vetrinärer osv och de har sagt att även om inte rör saltstenen på flera år ska den ändå finnas där. För rätt som det är så behöver de den. En del behöver inte röra den alls. Men marsvin kaniner guldhamstrar ska ha tillgång till den om de någon gång behöver den.
Det skadar ju inte att ha en saltsten till kaninen om du vill.
Jag har ju mina kaniner utomhus och på vintern så har jag inte någon saltsten men däremot så brukar jag ha en saltsten till kaninerna på sommaren. Dom borde ju göra av med mera salt då tycker jag, men jag vet inte riktigt faktiskt.
Jag är aldrig slavisk på slatsten och mina kaniner har blivit bra gamla i alla fall så jag tror inte det gör någon skada att inte ha den heller så länge kaninen får bra föda i övrigt.
Hästhantering Ett kort instick när det gäller PPID och fång. Det är inte alla hästar med PPID som blir fångkänsliga. En del blir tydligt fångkänsliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.