R

Raeman

Om en kanin plötsligt börjar äta mer än vanligt på sin saltsten, men dricker och kissar mer också, är det något man behöver kolla då eller får hon ur sig överskottet i kisset?

M.

Vad jag har för mig så äter de mer på sin saltsten när de känner behov av att få i sig salter och så. Att den dricker mkt vatten kan bero på att det är varmt ute.. men jag vet inte riktigt..bara en ren gissning, brukar vara så med andra djur

Jo, och hon blir nog törstig av allt salt... Men jag tänkte mest på att när hästar "hetsäter" salt så brukar man få ge dem i maten istället eftersom de inte äter pga saltbehov.

Hon mår bra i alla fall, är mest konfunderad över allt kiss! Hon kissar jättemycket! Iofs så dricker hon jättemycket också...

M. :crazy: *vimsig*

Det är nog för att det är så varmt, då förlorar de ju vätska iallafall. Hur är det med gnagare - förlorar de salt också, som vi? Hmm. Isånnafall är ju det förklaringen.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
527
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Luff
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 985
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar