Salta höt vid intag!?

För det här:
"Idag ett dygn efter att jag saltade på de två alldeles för blöta kontrollbalarna så kan jag meddela att de var nästan torra helt genom."
Alltså att det funkade så bra! :D
 
Som någon skrev så var det vanligare förr. Jag har en kompis som alltid gör det men hon är den enda. Har själv alltid blivit fostrad till att: "det är bara de med dåligt hö som gör så".
Vi har maskinstation (funnits i familjen i 60 år) så kunskap och maskiner har funnits länge. Fast vädret kan vara svårt att rå på :)
Trots det har det fungerat i alla tider.
Däremot har vi alltid varit noga med att ha halm i botten, längs kanter osv. Bra ventilation är också viktig. (en hästtjej som bor i byn plastade in sitt stänge = allt hö blev mögligt..)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 628
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
758
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp