PopcornPlayer

Trådstartare
Huvudbry. Barn under ett år ska inte äta salt säger alla böcker o dyl för att njurarna inte kan ta hand om det. BVC säger samma sak, att man tex inte kan ge dom av sin egen mat om man saltat pastavattnet o dyl. Samtidigt kommer jag ihåg att BVC rek som första smakisarna potatismos med en klick smör. Men smör innehåller ju salt?
Är mängden salt i pastavatten (vet inte vad som är normalt, jag gör en till två duttar med saltkaret) så mycket större än mängden salt i smör?

Nu äter ju dottern hela portioner ett par gånger om dagen av sin mat, men brukar få smaka på nästan allt vi äter också (hon har lärt sig av hunden och spärrar upp ögonen, ler och gapar så fort hon ser oss äta något, med hunden bredvid sig som sitter och ser utsvulten ut bredvid). Bör vi undvika allt med minsta lilla salt i?

Sv: Salt

Man behöver ju inte köpa extrasaltat smör. Salt i normal mängd har vi alltid gett, dvs makaronvatten odyl.

Det gar ju att kopa osaltat smor :idea:

Vi undvek salt forsta aret, det tar inte sa lang tid att vanja sig vid att inte salta t.ex. pastavattnet eller att anvanda salt vid sidan om nar man ater istallet for direkt i matlagningen.

Salt finns de ju typ i allting. Men undvik att extra salta maten, som t.ex. pastavattnet och köttet. Salta direkt på er egna tallrik om ni vill ha salt.

Rasmus åt våran mat från typ 8 månaders ålder. Har en bild då han pressar in falukorv i munnen och korv innehåller rätt så mkt salt.

Jag har köpt osaltat smör och häver i när jag gör storkok med smakisar men om "smakisen" är "torr" eller fast när jag tinar den så har jag i flytande margarin.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 785
Senast: mackan
·
Gravid - 1år Jag har lite frågor och funderingar gällande amning. Min pojk är 6 månader om en vecka och ska då enligt BVC byta ut en portion till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 720
N
Övr. Hund Har lite problem med en väldigt kräsen valp. Han är ca 8månader nu. O vägrar i princip att äta sitt torrfoder. Vi har provat flera...
2
Svar
30
· Visningar
4 508
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar