Salt/mineralsten till hamstrar?

J

Jozephin

Har i alla år haft salt/mineralsten till mina hamstrar. Ingen har någonsin haft dålig hälsa bör påpekas. Har haft ca 20 hamstrar sen jag började med hamstrar för 20 år sedan.

Nu kommer min "kompis" (som haft hamstrar i ett år) och säger att jag är okunnig som inte vet att salt/mineralsten är dåligt för hamsterns hälsa. Nog för att hon utryckte sig klumpigt och taskigt, det får stå för henne. Men nu undrar jag förstås huruvida det stämmer. Behöver inte alla levande djur en viss mängd tillsatt naturligt salt om dom inte får det i maten?
Visst kan salt vara skadligt i för stora mängder... men ja...

Vill veta hur mycket sanning det ligger i hennes "påståenden". Finns det någon som vet en bra tex veterinärhemsida där det tydligt står vad som är bra med salt/mineralsten eller inte?

Tacksam för svar.

Sv: Salt/mineralsten till hamstrar?

Okej tack men är ute efter om det är skadligt att ha salt/mineralsten i buren.

(Mina egna hamstrar rör dom inte ens så.)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 802
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 435
Senast: gul_zebra
·
Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25