Salsa en överlevnadskatt

T

Tjolanta

Tjolanta
Det är egentligen helt otroligt vad folk kan göra med djur... min minsting hittade jag när hon var tre veckor gammal... i en blomkruka tillsammans med fem andra syskon lämnade ute i kylan för att dö klockan fyra på natten !!!

Hon har nu gått igenom allt möjligt, till att börja med fick hon ett väldigt snabbt avsked från sina syskon ( vilket egentligen inte ska ske... men hade inget val ) , och har aldrig växt upp med sin mamma som hon egentligen ska, hon har kommit till mitt hem med två fullvuxna katter som är sura och bittra över nykomlingar. Hon har gått igenom så mycket att jag tycker synd om henne... Varit hos vet flera gånger redan med vacciantioner hit och dit...

Min lilla krabat förtjänar ett långt och underbart liv...

Vill också påpeka att hennes andra syskon har kommit till hem där de också trivs och mår bra ! =)

Hennes syster Chelsea träffar Salsa väldigt ofta...

Vad mer kan man göra för sin katt ?

Det känns som om jag står i skuld till henne..... som om jag borde ge henne så mycket mer !!!

idéer ??

Mvh nyblivna mamman

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Salsa en överlevnadskatt

You said it sister! chelsea & Salsa for lajf! <3 :D

Det gör mig så glad att det finns så underbara männisor som du! Bra jobbat! :bow:

äh, så länge du ger henne en varm och gosig säng, en släng av utevistelse och smaskig mat så kommer hon vara dig evigt tacksam ;)

Glömmer aldrig när du ringde mig tidigt på morgonen och frågade om jag fortfarande var intresserad av en katt. Så berättade du att din kompis hade hittat töserna & deras syskon i en blomkruka kl 4 på natten. :( Det var ju inte alls mycket att tänka på, så vi sa ju direkt att vi ville ha en. Samma dag fick du din lilla Salsa. Några dagar senare fick jag min lilla Chelsea. Du & Jimmie (min sambo) åkte och tittade på katterna, och hem kom ni med min lilla tös..hon va så liiiteeeen!!! tihi :D har aldrig sett ngt sötare!!
Hon är ju fortfarande helt underbar och söt, och det e ju f*n va hon busar!! Nu har hon eld i baken dagarna långa. springer här fram och tillbaka och är allmänt galen och rolig! :D
Jag har sagt detta tidigare gumman, men vill säga det igen. TACK för att du ringde mig den morgonen och tipsade om Chelsea.. hon har verkligen piffat upp stämningen här hemma och hon är ett STORT plus och vi älskar henne superdunder! <3 Puss puss! :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej :) Jag har en Tollare på 10 månader. Vi började med ensamträningen när han var ca 11-12 veckor med sekunder, minuter, som sedan...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: LH90
·
Övr. Katt Mamma har börjat tröttna på sin katt. Han är velpellen själv. Springer ut och in konstant om dagarna. Alltså ut, och sen ska han in...
Svar
7
· Visningar
1 415
Senast: KossaMu
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar