sallad till kanin

MinIan

Trådstartare
vet ej om det stämmer.. men.. är sallad farligt för kaniner?

man vet ju inte om allt man hört stämmer.. men jag skulle vilja veta om det är så..

jag själv har inte läst eller hört att det är så.. men en kaninuppfödare sa det till mig och dom borde väl veta ganska mycket om sånt..

Sv: sallad till kanin

besprutad sallad är väl farligt iaf...
och om man ger sallad ska man inte ge i stora mängder..

på sommaren brukar jag ge lite sallad som vi har odlat själva..
men bara lite..
ger man för mycket kan dom bli dåliga i magen.. :p

ja, det var nog det jag hade hört, att dom blir dåliga i magen.. men va bra.. nu vet jag.,. kanske ska odla lite sallad till han sen då ^^

Jag har aldrig hört det :S. Jag gav dom sallad igår och min morsa e veterinär så d e nog lungt. Men ochförsig har jag aldrig givit dom mycket sallad på en gång .. :)

Sallad kan vara farligt om man ger det i riktigt löjligt stora mängder samtidigt för att det innehåller såpass mycket vatten att de kan bli dåliga i magen, men några blad om dagen är ingen fara.

Kaniner blir ju dåliga i magen av det mesta när det är i för stora mängder... Men visst är det värre med besprutade grönsaker, det är bara o ge lite av varje så slipper man dåliga magar på ninisarna :D

Nej, Inte precis farligt!
Men var förskitg när du ger dem gurka & Sallad de kan lätt bli lösa i magen av det..

jag har hört att besprutat sallad ska man inte ge så mkt

om man ska ge det så ska man ge mindre på sommar...(mindre besprutat)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.