Sälja säng

BernT

Trådstartare
"Kan" man sälja säng? Var är enklast? Blocket? Är en 3 år gammal kontinentalsäng + huvudgavel. Inget fel på utan jag tycker inte den är snygg nog så vi har köpt en ny som kommer på tisdag. Nypris på vår gamla var ca 14k, vad är rimligt att ta om man säljer den? 4000? 3000? Bäddmadrassen tänkte vi slänga (för det vill man väl inte ha någon annans?) men alla andra ingår såklart.

Jag hade själv aldrig köpt en begagnad säng så är skeptisk till att det går att sälja?

"Kan" man sälja säng? Var är enklast? Blocket? Är en 3 år gammal kontinentalsäng + huvudgavel. Inget fel på utan jag tycker inte den är snygg nog så vi har köpt en ny som kommer på tisdag. Nypris på vår gamla var ca 14k, vad är rimligt att ta om man säljer den? 4000? 3000? Bäddmadrassen tänkte vi slänga (för det vill man väl inte ha någon annans?) men alla andra ingår såklart.

Jag hade själv aldrig köpt en begagnad säng så är skeptisk till att det går att sälja?
Det går att sälja, det har vi gjort! Prova att lägg ut den för en summa ni känner är ok och se vad som händer. Det går alltid att ändra om ni inte får några svar.
Och jag skulle tro att blocket är lättast om ni inte har någon lokal säljsida.

Köpte säng för ett år sen. Bäddmadrassen var med - ren och fräsch, problemet är tvättmedelsstanken som inte går ur trotts tvätt. Men känns den sunkig så skicka inte med den, eller låt köparna göra som de vill med det.

Köpte säng för ett år sen. Bäddmadrassen var med - ren och fräsch, problemet är tvättmedelsstanken som inte går ur trotts tvätt. Men känns den sunkig så skicka inte med den, eller låt köparna göra som de vill med det.

Jag tycker det känns fel att skicka med bäddmadrass. Liksom den har vi sovit på, haft sex på, bebis har kissat så det läckt igenom madrasskyddet osv (självklart har det inte läckt ner till övriga madrasser, bäddmadrassen är rätt tjock) Känns bara nä fy stackars köpare :p den är såklart tvättad och fräsch men ändå.

Det går säkert att sälja. Men madrassen skulle jag själv inte köpa.
Däremot har jag en begagnad säng. Dock en kollega så jag visste vem det var men tror säkert det går att sälja.

Min erfarenhet säger mig att det är upp till köparen vad han vill ha. Vill köparen ha bäddmadrassen så får de ta den, vill de inte ha den så får de slänga den. Men jag hade såld sängen inkl bäddmadrass, alla tänker inte som du själv gör.

Jag sover gärna på hotell och jag räknar med att folk haft både sex och spytt i sängarna. Inte byter hotellen bäddmadrass efter varje gäst.

Jag tycker det känns fel att skicka med bäddmadrass. Liksom den har vi sovit på, haft sex på, bebis har kissat så det läckt igenom madrasskyddet osv (självklart har det inte läckt ner till övriga madrasser, bäddmadrassen är rätt tjock) Känns bara nä fy stackars köpare :p den är såklart tvättad och fräsch men ändå.
Ni behöver väl inte explicit berätta för köparen vad bäddmadrassen varit med om?

Jag tycker det är självklart att den bör följa med om den är hyfsat ren, köper man en beg. säng vill man nog inte lägga ut mer än nödvändigt och en ny bäddmadrass av bra kvalitet kostar en del.

Jag sålde säng inkl bäddmadrass, hade använt helt vätskesäkert madrasskydd (det går att hälla ut flera liter vatten och hålla i madrasskyddet som en bägare utan att det går igenom) på bäddmadrassen så den var typ som ny. Det gick rätt fort att bli av med (blocket).

Jag har sålt sängar på blocket och det har gått fort(!) att bli av med dem. Har även flera personer i min närhet som köpt begagnade sängar utan att tveka, vissa har även köpt med bäddmadrass.

Själv skulle jag inte köpa en begagnad säng, men det är för att jag lätt får ryggproblem om sängen inte är perfekt. Hade jag kunnat köpa säng begagnat så skulle jag gjort det, dock vägrar jag köpa begagnad bäddmadrass :p

Det finns många som behöver en säng PRONTO men har inte råd att köpa en ny. Utöver alla våra nyinflyttade, alla studenter. Speciellt utbytesstudenter.

Själv skulle jag nog inte köpa en begagnad säng i dagsläget, men bara för att jag har blivit nojjig om vägglöss. Allt annat bryr jag mig inte om, så länge det inte finns synliga fläckar och lukt.

Min erfarenhet säger mig att det är upp till köparen vad han vill ha. Vill köparen ha bäddmadrassen så får de ta den, vill de inte ha den så får de slänga den. Men jag hade såld sängen inkl bäddmadrass, alla tänker inte som du själv gör.

Jag sover gärna på hotell och jag räknar med att folk haft både sex och spytt i sängarna. Inte byter hotellen bäddmadrass efter varje gäst.

Tycker inte det är samma sak att sova enstaka nätter i hotellsäng som att köpa en begagnad bäddmadrass och sen sova med den typ varje dag i säkert flera år. Så himla dyrt är det inte att köpa en ny sån heller. Iofs vore det skönt att slippa åka till tippen med den. Vi har köpt en större säng så vi kan ändå inte ha den gamla madrassen.

Det finns många som behöver en säng PRONTO men har inte råd att köpa en ny. Utöver alla våra nyinflyttade, alla studenter. Speciellt utbytesstudenter.

Själv skulle jag nog inte köpa en begagnad säng i dagsläget, men bara för att jag har blivit nojjig om vägglöss. Allt annat bryr jag mig inte om, så länge det inte finns synliga fläckar och lukt.

Bor i Göteborg där det borde finnas mkt studenter som börjat skolan nu så ska testa blocket sen :) nä usch jag vägrar köpa begagnade möbler, vi har inte en enda beg möbel hemma, tänker också på vägglöss. Men där kanske man kan gå lite på magkänslan, typ känns hemmet ofräscht där säljaren bor så skulle jag skippa om jag vore köpare. Vi bor fint och fräscht och har inga husdjur så förhoppningsvis blir vi av med den.

Om vi inte blir av med den, kan man skänka den till någon second hand? Eller är det mest kläder/små saker de tar emot? Vi har inte plats att förvara en 160säng som inte används så den behöver vara borta tills tisdag. Känns dumt att kasta den.

Blir ni inte av med den (känns inte så troligt) så brukar en del secondhand butiker hämta möbler. Borde finnas nån i Göteborg. Så tror inte ni behöver köra iväg den själv :)

Om vi inte blir av med den, kan man skänka den till någon second hand? Eller är det mest kläder/små saker de tar emot? Vi har inte plats att förvara en 160säng som inte används så den behöver vara borta tills tisdag. Känns dumt att kasta den.

På våran lokala secondhand har sängar gått som smör i solsken. Men alla har inte tillräckligt stora lokaler för sängar. Ring och fråga!

Tycker inte det är samma sak att sova enstaka nätter i hotellsäng som att köpa en begagnad bäddmadrass och sen sova med den typ varje dag i säkert flera år. Så himla dyrt är det inte att köpa en ny sån heller. Iofs vore det skönt att slippa åka till tippen med den. Vi har köpt en större säng så vi kan ändå inte ha den gamla madrassen.
Men det är ju inte du som ska köpa sängen. Låt köparen välja om de vill köpa en ny bäddmadrass eller inte!
Jag gav bort en begagnad säng gratis nyligen och då skickade jag med bäddmadrassen. Min kille sålde sin säng, också den inklusive bäddmadrass. Inget konstigt alls.

Spara bäddmadrassen. Den kan vara bra att ha för nya köparen som skydd under transport av sängen.

Det är ju inte alla som har lyxen att välja att alltid köpa nytt och frächt..... För mig är det självklart att bäddmadrassen följer med om köparen vill.
Varför kasta något som köparen kanske ser som extra bra att spara några hundralappar på ?
Kanske till och med är så att köparen väljer en annan säng istället för din, då din ändå inte är "komplett".

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 423
Senast: Jolo
·
Äldre Har det senaste året lagt märke till en ny "trend", främst ser jag det på Facebooks alla "skänkes, sökes, bytes" grupper. Allt ska vara...
2
Svar
31
· Visningar
4 384
Senast: Dentaku
·
Äldre Vi köpte för några månader sedan en begagnad bil från en bilhandlare. När vi tittade på bilen frågade vi särskilt om AC:n fungerade...
2
Svar
22
· Visningar
5 643
Senast: domesticus
·
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt hur jag skullle skriva i rubriken, men ska sälja min 5-åring, egen uppfödning, och skulle vilja ha lite tips rent...
Svar
19
· Visningar
5 701
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama