Sälja min råtta?

S

SessCa

Detta är ingen annons, jag behöver enbart lite tips och råd.

Jag har en Hanråtta, hemskt kelig och go, snäll på alla sätt och vis - mot människor. Mot andra råttor är han hemskt aggresiv och har till och med haft ihjäl sina burkamrater. Vilket resulterat i att han blivit ensam.

Nu har det blivit så att jag inte kan ha kvar honom, hans terarium tar hemskt mycket plats och om jag skall flytta blir det omsidigt att ha honom kvar, dessutom känns det som att min tid inte räcker till riktigt längre. (tidigare har jag haft honom ute 3 timmar /dag) nu blir det knappt 1 timme/vecka.

Funderar på att sälja honom, men finns det ens någon chans att sälja en vuxen råtta som är aggresiv mot andra råttor? Han blir 1 år i Juni är lagom stor och som sagt väldigt social och mysig.

Vart ska jag annonsera isåfall? Hur mycket kan man ta för honom? Tänkte sälja honom ihop med en lite mindre bur, inget som han kan bo i föralltid men kanske till en början då jag vill ha terariumet kvar. Buren är f.ö sprillans ny.

Hur gör jag? Går han sälja eller måste han skänkas bort?
Avlivas? Finns det människor som köper vuxna råttor?

Sv: Sälja min råtta?

jodå, han går att sälja, men du kan inte räkna med att få överdrivet mkt betalt för honom, men sätt det pris som du tycker är skäligt.
Tänk bara på att upplysa köparen om att han absolut inte ska bo tillsammans med andra råttor.

Det finns några sidor där man kan annonsera på, ska se om jag kan hitta dom igen.

Jag skulle aldrig betala för en råtta!! Jag lägger ut gift och sätter fällor. :angel:

Hur mycket tror du jag kan ta för den lilla buren, råttan och div tillbehör?
Buren är sprillans ny och kostade 280:-.

Kan jag begära 200 för allt, har ingen koll alls känner jag.

Ja det kan du ta 200 kr för bur råtta och tillbehör är mycket rimligt....absolut. Lycka till! :cool:

Svårt att hitta köpare men absolut inte omöjligt :)
Såg en annons förut där en tjej sökte ensamråttor, Kissenova på lunar. Du kan ju höra med henne :)

Mallju skrev:
jag tycker du ska prova att kastrera..

Om någon vill ha råttan kommer det vara upp till dem att kastrera. Jag kan inte ha kvar honom oavsett agresiivt betende eller inte. HAN lider inte av att vara ensam, har dessutom redan talat med speciallist eller vad man skall kalla det om hans beteende och denne m.fl tror att hans problem sitter i huvudet och inte i könsdriften. Även vet. tror att en kastrering inte kommer göra något mer för hans beteende.

gul_zebra skrev:
Svårt att hitta köpare men absolut inte omöjligt :)
Såg en annons förut där en tjej sökte ensamråttor, Kissenova på lunar. Du kan ju höra med henne :)

Tack för tipset :)

SessCa skrev:
Detta är ingen annons, jag behöver enbart lite tips och råd.

Jag har en Hanråtta, hemskt kelig och go, snäll på alla sätt och vis - mot människor. Mot andra råttor är han hemskt aggresiv och har till och med haft ihjäl sina burkamrater. Vilket resulterat i att han blivit ensam.

Nu har det blivit så att jag inte kan ha kvar honom, hans terarium tar hemskt mycket plats och om jag skall flytta blir det omsidigt att ha honom kvar, dessutom känns det som att min tid inte räcker till riktigt längre. (tidigare har jag haft honom ute 3 timmar /dag) nu blir det knappt 1 timme/vecka.

Funderar på att sälja honom, men finns det ens någon chans att sälja en vuxen råtta som är aggresiv mot andra råttor? Han blir 1 år i Juni är lagom stor och som sagt väldigt social och mysig.

Vart ska jag annonsera isåfall? Hur mycket kan man ta för honom? Tänkte sälja honom ihop med en lite mindre bur, inget som han kan bo i föralltid men kanske till en början då jag vill ha terariumet kvar. Buren är f.ö sprillans ny.

Hur gör jag? Går han sälja eller måste han skänkas bort?
Avlivas? Finns det människor som köper vuxna råttor?

det är klart det finns människor som köper vuxna råttor. Jag köpte själv en vuxen råtta för ett tag sen. Hon är oxå ett år:)
tycker det bättre att köpa redan vuxna råttor eftersom de redan är tama då.

Neh, det börjar luta åt att jag får ta bort honom.

ajdå :(
Du bor möjligtvis inte i småland? :angel: Jag skulle nog kunna ta honom annars :D

/J som tycker det är synd att behöva avliva en frisk råtta

Dock börjar vi bli oroliga för om han inte är sjuk. Iom hans psykiska beetende. Sista dagarna har han ätit dåligt och börjat magra av :crazy: En avlivning kommer nog att vara det bästa för honom. Trotts allt. :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Borstning av tänder
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka