Sälja kattungar?

G

Guapa

Hur svårt är det att bli av med kattungar, dvs att sälja dem? Förut verkade det jättesvårt men nu verkar det som om annonserna knappt hinner komma in innan alla kissarna är sålda?
Tack:bow:

Sv: Sälja kattungar?

Det beror väl helt på vad för ras det handlar om och vart man bor. Gäller det huskatter handlar det väl mycket om vart man bor och vad för pälslängd samt färg kattungarna har.

Jag önskar jag kunde säga att det antagligen är lättare att få vaccinerade och veterinärbesiktigade kattungar sålda, men så är det nog tyvärr inte. Inte när det gäller huskatter.

har aldrig haft några problem med huskatter när jag haft. De jag haft i år har varit tingade från 6 v ålder o jag har haft upp till 30 påringningar mail per katt. Har tagit handpenning o letat fram de bästa hemmen o folk betalar det jag begär för katterna också så mitt svar är NEJ! oavsett hårlag. De långhåriga är ju dyrare.

våra grannar fick kattungar o de satte ut dem på annons o det tog bara en timme så va alla sex kattungar sålda

våra grannar fick kattungar o de satte ut dem på annons o det tog bara en timme så va alla sex kattungar sålda

Hann dina grannar verkligen utvärdera dessa människor och bedöma att de var lämpliga att sälja till på bara en timme?

Hann dina grannar verkligen utvärdera dessa människor och bedöma att de var lämpliga att sälja till på bara en timme?

skulle tro att 90% köpte för att dom var söta.
Vill man vara seriös inom huskattsaveln så ska man lägga ner tid o sålla bland folk som ringer ta reda på bakgrund familj, har de haft katt tidigare. Tänker dom försäkra katten,vaccinera????
Mkt jobb men det är värt det....

Mina 4 kattungar var jättelätta o sälja, fast det var ju såklart jobbigt för mig. Dom var blandning mellan perser o bondkatt.

Det är inte lika många kattungar som föds på hösten/vintern som på våren/sommaren så konkurrensen är inte lika stor nu.
Dessutom beror det på om katten är långhårig eller har en populär färg.
Korthåriga svarta kattungar blir ofta kvar till sist.-Det är bara att kolla katthemmens sidor.
Alla kattföreningar som hjälper nödlidande katter har stora problem med att det dumpas kattungar och många gånger är det familjer som har ledsnat på kattungen och åker iväg med den till soptippen, skogen, container, parkeringen vid en stormarknad.Jag skulle inte tro att de betalade särskilt mycket för den.
Men kattungar dumpas också av kattägare som inte blir av med sina kattungar så fort som de har tänkt.
Alla kattungar hittas inte och en del av dom går en plågsam död till mötes.
Sen finns det också familjer som hellre betalar för en vaccinerad och avmaskad kattunge än att få den för 5 kr tassen.

En kompis till mig har en raskatt (som smitit ut och fått ihop det med grannens bonnakatt) som fick 3 kattungar. Två mörkt bruna och en grå/blå. Hon vaccinerade och avmaskade dem och de var rumsrena och ville ha 600 kronor för dem. Hon fick jättemånga svar på sin annons och det var inga problem att få dem sålda.

Jag själv har letat katt ett tag och tycker att det hänger mycket på säljaren, en trevlig annons med mycket information och fina bilder är mycket mer tilltalande att svara på. Sen är det ju inte säkert att den "fina annonsen" medför finare katter men ibland blir man förvånad över vilka bilder folk lägger ut på sina katter... :eek:

Min kompis sålde sina kattungar för ett tag sedan (3 tror jag) och inte lång tid efter att hon lagt ut annons på blocket ringde det folk. Hon tog en provisorisk summa på 100:- och det gick bra.
Vanliga huskatter, eller vad de kallas.

Jag har samma erfarenhet, ringde nyligen på annonser på kattungar, och de flesta var sålda på ingen tid alls, någon replikerade att de hade fått 30-40 svar på 5 kattungar.

Vuxna katter däremot verkar mycket lättare att få tag på, det verkar som om de allra flesta vill ha kattungar.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 146
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka