AW
Trådstartare
Jag ska sälja en häst jag rider sen en tid tillbaka och har filmat en hel del av hantering som t.ex. lastning, uppsittning, hovslagare, göra i ordning. Denna video är tänkt att vara separat från den vanliga säljvideon när han rids (som kommer att vara relativt kort, ca 2.5-3 min). Min fråga är, hur mycket vill potentiella köpare se? Att göra i ordning hästen tar 15 minuter, vill man se allt eller ska jag klippa ihop. Tror folk att man klipper bort det dåliga? Jag har även filmat när jag red ut på stubben i blåsten som jag tänkte ha med i annonsen, den filmen var drygt 12 minuter och en bekant tyckte att det var alldeles för lång. Min tanke var att visa en relativt oklippt video så eventuella köpare får en känsla för hur han är att sitta på när man rider ut. Man kanske är det för långt för att hålla intresse?
Att visa mer borde vara bra men har tyvärr haft motsatta reaktioner från människor tidigare. Min teori är att människor är så vana vid att se allt tillrättalagt att om man visar "allt" så verkar verkligheten dålig trots att det i detta fallet är en fantastiskt vänlig och okomplicerad häst.
Att visa mer borde vara bra men har tyvärr haft motsatta reaktioner från människor tidigare. Min teori är att människor är så vana vid att se allt tillrättalagt att om man visar "allt" så verkar verkligheten dålig trots att det i detta fallet är en fantastiskt vänlig och okomplicerad häst.