Sälja "gamla" golv?

lady_vip

Trådstartare
Finns det någon marknad för det...?

Vi funderar skarp på att lägga om de flesta golven i vår lägenhet i samband med att vi ska renovera badrummet, vi kan ändå inte bo där då. Anledningen är enkel, lägenheten är på 55 kvadrat, men inte mindre än 4 olika sorters golv (fin ekparkett - dock rejält fuktskadad, vit laminat, grå laminat och mörk ek-pergo i köket), och det ser rörigt ut.

Iaf den grå laminaten åker ut och den skadade ekparketten, men jag funderar på den vita laminaten också, för att få ngn slags helhet. Kan man sälja laminaten...? Den är i stort sett nylagd vad jag vet, inga skador och det ligger tom oöppnade paket på vinden - så jag borde kunna luska ut vad de är för ngt...

Sv: Sälja "gamla" golv?

Prova sätt ut annons i tidningen eller på Tradera eller Blocket. Går det så går det.:idea:
Man vet ju inte förrän man försökt.: :angel:
Lycka till!

Tycker att det borde vara en win-win situation. Ni får några kronor för golven och någon blir glad över att få tag i golv billigt.

de oöppnade paketen kan du nog få ett par kronor för.. lägg ut en annons..

jag skulle själv riva ut golven och lägga nytt, för att slippa trösklar vid städning.

Jag är i ungefär samma situation som er, men bor här och ska inte renovera badrummet. Däremot kommer jag att lägga nya golv i alla rum utom badrummet allteftersom. Jag har sett annonser på Blocket för begagnade laminatgolv resp. överbliven ny vara. Har dock ingen aning om det blir sålt, men det skadar ju inte att försöka. Om inte annat kan man ju skänka bort det och bespara sig jobbet med att åka till tippen med det man tar upp.

de oöppnade paketen kan du nog få ett par kronor för.. lägg ut en annons..

jag skulle själv riva ut golven och lägga nytt, för att slippa trösklar vid städning.

Det är ju bara kostnaden som gör att vi inte har gjort det direkt, landar ändå på runt 10 papp om man vill lägga lite kvalité, och eftersom jag har stora hundar så måste det vara slitstarkt.

Men jag håller med, trösklar till förbannelse är så störigt, dessutom fula trösklar!

Kan ta ett par kort så kan ni komma med tips på vad vi ska lägga:idea:

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett fuktskadat parkettgolv i vårt vardagsrum och jag tänkte få föreningen att betala det, men OM de inte gör det så har jag...
Svar
4
· Visningar
2 230
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka