M
*Maria*
jag har alltid varit emot att avliva en häst bara för att man inte klarar av den eller inte kommer någonstans men nu när jag själv stå inför valet så vet jag itne hur jag ska göra. Jag har ett sto på 6 år, varmblod efter Beseiged. Hon har alltid varit lite av en problem häst och blev inte inkörd förrän hon var runt 3,5-4 då hon gick omkull på asfalt en gång och förstörde sin rygg (är nu återställd då vi varit hos en kiropraktor) allt gått jätte bra efter besöket och hon var kvalklar. Sedan började allt strula igen, hon vägrade att trava i kurvorna och var helt omöjlig. vi kollade upp henne, inget fel. bytte lite utrustning, det funkade en gång och hon gick en 16 tid hur lätt som helst. sen när kvalet skulle gå så blev hon diskad för hon vägrade springa...bara galopperade. Nu har jag gett upp, jag orkar inte längre... hon är en underbar häst som är lite speciell men hon har klarrt o tydligt visat att det inte funkar trots en enorm kapacitet.
Jag vill inte avliva henne men samtidigt känns de som om jag inte har något val. Hon är en knepig häst och jag vill inte att hon ska behöva tränas för tävling igen. Att sälja henne som ridhäst är nästan omöjligt då hon behöver en bra men mycket lätt ryttare. (pg av ryggen och sin lätta typ. (hon är endast 1,48 i mkh)
hjälp mig... älskar verkligen hästen men känner att jag inte har ork o mina andra hästar blir påverkade...
Jag vill inte avliva henne men samtidigt känns de som om jag inte har något val. Hon är en knepig häst och jag vill inte att hon ska behöva tränas för tävling igen. Att sälja henne som ridhäst är nästan omöjligt då hon behöver en bra men mycket lätt ryttare. (pg av ryggen och sin lätta typ. (hon är endast 1,48 i mkh)
hjälp mig... älskar verkligen hästen men känner att jag inte har ork o mina andra hästar blir påverkade...