Såld sadel utan full betalning

caten82

Trådstartare
Tänkte se om någon här har tips eller varit med om något liknande.
Jag sålde en sadel för ett par månader sedan, gick med på att personen ifråga skulle prova sadeln först och lägga en handpenning på en tredjedel av priset. Eftersom jag hade alla kontaktuppgifter (inkl adress) till personen så skrev vi dumt nog inget kontrakt eller liknande.
Men hon hörde aldrig av sig och jag får inte tag på henne på varken telefon, mail eller här på buke..
Det är inga jättesummor det handlar om och jag hade inte alls varit omöjlig med att exempelvis dela upp betalningen, men nu börjar det ju bli en principsak.
Jag har alla tidigare mail och sms där det klart och tydligt står att hon ska lägga en handpenning och betala resten senare.
Frågan är vad man kan göra?

Sv: Såld sadel utan full betalning

Skicka en faktura på summan, ange sista betalningsdag och bankkontonr. Skriv också att fordran lämnas till Kronofogden om inte betalning finns på kontot SENAST sista betalningsdag.

Alltså, jag fattar bara inte hur folk är funtade som gör så här???
Blir heligt förbannad!!!!
Hoppas verkligen du får dina pengar!

Det är nog vanligare än vad man tror. Risken att TS aldrig får sina pengar är tyvärr stor.

Jag lämnar aldrig sadlar på prov eller öppet köp, man kan aldrig lita på folk.

LYCKA TILL! Det kan du nog behöva :)

Usch blir så förbenat less på folk som inte kan göra rätt för sig och göra det man kommit överens om...

Skriv i fakturan att dröjsmålsränta tillkommer fr.o.m. sista betalningsdatumet :devil:

Du har fått bra råd här och lite "hot" om kronofogden brukar sätta eld i baken på folk ;)

Ja det var ju så dumt att inte skriva nåt kontrakt och att vara schysst och ta en handpenning lixom. Men man tror ju inte att det ska bli problem när man har alla kontaktuppgifter och vet var personen bor osv.. Men jag har lärt mig min läxa!
Har skrivit en faktura som jag ska skicka så förhoppningsvis tar personen sitt förnuft till fånga..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 333
Senast: Draumsyn
·
I
Hästmänniskan Jaha, det är nästan så att man allvarligt börjar fundera på att ta bort hästen istället för att hon ska hamna hos någon oseriös igen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 536
Senast: MiaS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka