Mysaan
Trådstartare
när man sitter ner ordentligt. Jag har eftersträvat att inte behöva nyttja tyglarna så mycket när han ska sakta av eller stanna helt. Därför har jag lärt honom att sakta av/stanna när jag sitter ner ordentligt i sadeln. Nu bringar detta helt plötsligt lite problem. I dag skulle jag försöka sitta ner i traven. Först red jag lätt tills han hittat en bra trav och inte rusa. Sedan satte jag mig ner och givetvis sakta pålle av till skritt.
Testa då att sitta ner direkt och det fungerade inte heller så bra. Fick driva riktigt rejält och ändå så vart det något mellanting av trav och skritt.
Så någon som har något tips på hur jag ska tackla problemet??? Vill gärna att han fortfarande ska kunna stanna utan massa tygeltag.
Testa då att sitta ner direkt och det fungerade inte heller så bra. Fick driva riktigt rejält och ändå så vart det något mellanting av trav och skritt.
Så någon som har något tips på hur jag ska tackla problemet??? Vill gärna att han fortfarande ska kunna stanna utan massa tygeltag.