Saknar Hon honom?

annie_cool

Trådstartare
Vår katt Fransson har börjat jamma mera en vad hon brukar hennes Livskamrat Dog ju för 4 veckor sedan alltså Attjo våran hund då. Dem var jätte snälla med vandra och dem bra överens vilket var skönt men nu när han lämnade oss, så har hon blivit bara pratglad mera kelig en vad hon brukar vara. Kna det vara så att hon känner sig ensam? och saknar honAttjo?

Vår katt Fransson har börjat jamma mera en vad hon brukar hennes Livskamrat Dog ju för 4 veckor sedan alltså Attjo våran hund då. Dem var jätte snälla med vandra och dem bra överens vilket var skönt men nu när han lämnade oss, så har hon blivit bara pratglad mera kelig en vad hon brukar vara. Kna det vara så att hon känner sig ensam? och saknar honAttjo?
Det kan hon säkert göra, nu när han inte finns längre kräver hon mer uppmärksamhet av er istället.

Katter är vanedjur och känner trygghet i att allt är som vanligt. När en tajt kompis försvinner ur en katts tillvaro innebär det en övergripande känsla av otrygghet och oro. Många katter reagerar på den oron genom att bli mer kontaktsökande och pratiga. Nu i första hand är det individen hon saknar, men det kan på sikt även vara själva känslan av samhörighet med en kompis och den trygghet och stimulans det innebär.

Tror de även känner av våra saknad med.
Ja, absolut! Att mista en hund är en stor sorg och omställning för ägaren som katten absolut känner av. De är experter på att läsa av hur vi mår och hur vi beter oss när allt är "som vanligt och därmed tryggt". Ändrar vi vårt beteende och vår sinnesstämning upplever katten även det som oroande och otryggt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Eva S
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 830
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar