Saknaden av en speciell katt

Netted

Trådstartare
Milo var en av våra 3 katter (de var syskon). Vi hade dem från det att de var jättesmå och vi har alltid sett dem som en i familjen. Men Milo var den som var mest speciell av dem. Man kunde göra precis allt med honom. Det han älskade mest var att hänga upp & ner.

Det är liksom svårt att beskriva med ord på vilket sätt han var speciell, för det finns inga ord som räcker till. Han var våran bästa vän och vi gjorde allt tillsammans (kanske låter knasigt för att vara en katt, men det var verkligen så). Jag är glad för den tiden vi fick tillsammans med honom, den lärde oss mycket. Det är så typiskt att det var just han som skulle försvinna.

Milo blev nämligen påkörd utav en bil, nu i början av Maj. 10 minuter tidigare låg Milo hos pappa och njöt som vanligt. Milo var väldigt bestämd med att han skulle ut just då, annars är det något som går att avstyra. Men han ville, prompt! Precis som om det var meningen att han skulle gå och dö, precis som om hans tid var tvungen att vara slut på jorden..

Pappa hörde en bil bromsa in kraftigt och han sprang ut, såg Milo ligga där. (Bilen körde inte iväg utan han var kvar). För honom är det ju lätt att förstå att han är borta, han såg ju honom död. Men för mig är det svårare. Det känns bara som att han är ute på promenad eller nåt. Det känns konstigt att inte se honom ligga på sin vanliga plats, det känns konstigt att inte se han komma springande när man ropar, det känns konstigt att sitta framför vedspisen utan honom hängandes upp & ner i mitt knä.

Det är kort och gott svårt att inse att min bästa vän är borta.

Här kommer en liten minnesfilm om honom :D (Den är ca 3 minuter lång)

Sv: Saknaden av en speciell katt

Det är svårt när de inte kan vara kvar hos oss :(
Vilken fin kisse han var! :love:

Vilken fin katt!

:( Usch vad sorgligt.
Förstår att ni saknar honom.
Har aldrig sett en katt som gillar att hänga upp o ner. :D

tack :)

ja det är alltid tråkigt.. han var ju inte gammal heller :(

Maaalin, åh, jag kommer ihåg när vi spelade in den filmen ( och alla andra knäppa filmer vi gjorde ) ehm .. ;) Blev helt tårögd nu när jag kollade på den!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 102
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
652
Senast: Takire
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 538
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 399
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka