Säkerhetsväst!

Faust_86

Trådstartare
Hej!

La en tråd på ridning också men jag tänkte att ni här kanske har mera koll...:angel:

Jag är på jakt efter en RIKTIGT skön säkerhetsväst, en sam man kan röra sig i men som ändå skyddar.

Någon som vet nåt bra? :bump:

Linda

Sv: Säkerhetsväst!

Den skönaste som är godkänd beta 3 tycker jag är Racesafe 2000. :)

Ok. Är det sen som finns på h**ks?

Beta 3 är den mest avancerade va?

Jag ska inte ha min till fälttävlan utan mest till hoppning.

Aa den finns på H**ks:) Den finns även på B*rjes, i katalogen är den 1000kr billigare, men tyvärr har dom höjt priset, så nu kostar den ca 300kr mindre än på h**ks:D *fasenoxo,jag som hadetänkt göra värsta kuppen, gått i på H**ks o provat strl sedan beställt från B*rjes:devil::p*

Beta 3 är den "bästa",ja. Om du är junior är det väl ettb måste att ha väst beta 3 på tävling nuförtid´;)

Aa den finns på H**ks:) Den finns även på B*rjes, i katalogen är den 1000kr billigare, men tyvärr har dom höjt priset, så nu kostar den ca 300kr mindre än på h**ks:D *fasenoxo,jag som hadetänkt göra värsta kuppen, gått i på H**ks o provat strl sedan beställt från B*rjes:devil::p*

Beta 3 är den "bästa",ja. Om du är junior är det väl ettb måste att ha väst beta 3 på tävling nuförtid´;)
Ja, jag håller med.. ska köpa den västen.. och kom ihåg att man måste som sagt ha det på tävling nu förtiden! :)

tycker också att racesafe har varit riktigt bra, även om jag var tvungen att köpa barnstorlek :angel:

som de andra skrivit, kolla så att du får nivå tre då man numera MÅSTE ha det på hopptävling om manr ider ponny eller är junior. Dessutom är de inte ett dugg klumpigare än de som är nivå två (inte som jag upplever det iaf)

Jag har också barnstorlek, men det är ju bara bra de är billiare :D

ja, skönt att man tjänar lite på att inte vara så stor :rofl:

Och om du ska tävla fälttävlan måste västen vara nivå 3:cool:så har det varit länge

Ok. Är det sen som finns på h**ks?

Beta 3 är den mest avancerade va?

Jag ska inte ha min till fälttävlan utan mest till hoppning.

Som sagt inte till fälttävlan utan till mera vanlig hoppning. Jag är 20, då är man väl nästan senior??

Men den verkar bra och är den inte mera otymplig än beta 1 eller 2 så får det nog bli en sån.

Tack!:bow:

jodå det har jag allt koll på, men TS verkade inte ha siktet på det (än iaf) därför jag inte skrev med det. Men bra att du gjorde det så blev det inte missat iaf! :)

Vart köper man axelskydden till?

Västen finns väl som sagt på H**ks eller B**jes men dom har väl inga extra skydd till?

Här kan du beställa både väst och tillbehör. Dessutom billigare än att köpa i Sverige, även om leveranstiden gör det lite segt förstås.
Man får välja färger själv också, standardfärgerna utan extra kostnad :D

Tack för tipset. Verkar bara bra. Ska bara bestämma vilka färger jag vill ha.

Har du själv beställt därifrån?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Takire
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: __sofia__
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår