Säkerhetsväst

Galapago

Trådstartare
Ska på ft-läger i sommar, har bara en väst från ponny åldern (liiiiten)måste man ha väst på träning eller är der bara på tävling??

Sv: Säkerhetsväst

Du bör alltid ha väst när du tränar terräng.
När jag var på fälttävlansläger så var det tvång.

Du bör alltid använda säkerhetsväst när du hoppar terräng. Trots att det inte är jättebekvämt - tänk på skaderisken som uppkommer om du inte använder västen. Den skyddar mycket, även fast man gärna förtränger det.

Håller helt med! (jag och johanna lyckas likt förbannat alltid hamna på samma trådar ;), med samma åsikter!) Håller med om att det inte är bekvämt, och jag kan "glömma" västen när jag hoppar banhoppning, men detta är ju faktist väldigt dumdristigt egentligen! Det är en såpass billig livförsökring. När jag var mindre använde jag ALLTID väst, och det borde jag göra nu med. Vart trampad p ryggen av en ridskolehäst, och vem vet hur det hade gått om det hade hänt idag - utan väst! så alltid väst i terrängen där det är mycket stor skaderisk! :)

På vår klubbs terrängbana är det alltid obligatoriskt med s- väst även om du bara tränar. Jag håller med de andra, för din egen skull använd väst

600 kr och uppåt är det väl värt att ha det extra skyddet som en väst ger?

Jag rider ju alltid med väst sen jag i fri skritt åkte av en unghäst som blev skrämd, och hamnade på ortopedakuten. Paniken, skräcken och känslorna jag upplevde under de första dygnen då jag inte kunde röra benen och läkarna pratade om 'risk för att det är bestående skador, rullstol, aldrig kunna rida mer' osv vill jag aldrig uppleva igen. Nu slutade det väl, jag hade änglavakt, 2 mm åt NÅGOT håll och det hade gått käpprätt åt skogen. Nu fick jag 'bara' en permanent ryggskada med kronisk smärta..

Jag hade väst på mig... Utan den hade jag i bästa fall suttit i rullstol idag, och i värsta fall varit död..

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: iNHALE
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: ameo
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
585
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024