Säkerhetsväst problem!

I

Italyme

Jag ska tävla om 2 veckor och har ingen säkerhetsväst! jag hatar verkligen ridvästar och vill därför ha en väst med så mycket rörlighet och utrymme som möjligt men den måste ändå vara godkänd för både 2008 och 2009! Någon som har något tips om en bra säkerhetsväst? :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Säkerhetsväst problem!

Kanske en Racesafe, Dan rider eller Riders company- väst ? Typ de här med "rutor" eller var man nu ska säga . Har dock ingen själv , men har hört att de ska vara lätta att röra sig i osv :)

Kan absolut tipsa om Riders Company västen.
Har den själv, och den känns knappt som den sitter på;)
Jätteskön och smidig. Billig är den också.

Jag har en racesafe och är nöjd med den. Har inte ridit med väst tidigare men iom att det blev en del terrängträning och hoppträning så införskaffade jag mig denna och har inte ångrat mig!

knapp lån

racesafe! har inte ridit i den själv men alla som har den säger at den e jätteskön och smidig! den finns i klass 3 som man måste ha 2009 för att få tävla nu måste man ha klass 2:)

Jag har bara en sak att säga: Zippa!

Den är ännu skönare än Race safe, t.o.m, och sägs vara säkrare.

Okey alla! Idag är jag pank för jag har köpt en Race safe väst:crazy: Inte kul att bli pank pga av en jäkla väst!!! 2600:- GHAAA!!! aja nu har jag den i alla fall och en ny kavaj också:P Ha det bäst!!:banana:

hööks svarta ca 1200kr är bra om man söker en rörlig lätt väst, jag själv vill känna lite stöd så jag kör på stadigare typ:)

absolut racesafe :laugh:
mycket skönare än riders company :love:

Jag hade samma problem jag tycker västar är så obekväma. Men jag köpte en Racesafe, och skit va sköna dom är man känner inte att man har en väst på sig så den rekommenrerar jag värkligen.

Finns det nån hemsida med Race Safe? Danrider provade jag i veckan säger bara fyyy så hård o obekväm.. må vara att den är billig, men det finns ju en anledning till varför den är det. Kanske formar den sig till att bli mkt bättre, men den perioden den tar vill jag inte gå igenom. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
597
Senast: Mli
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 461
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?