Säkerhetsväst för storväxt?

asfaltsflickan

Trådstartare
Igår åkte jag av med besked, och landade mitt i ett hinder. I morse när jag knappt kunde ta mig ur sängen, och sedan såg det gigantiska blåmärket som pryder hela min rygg :crazy:, började jag fundera på om det här med säkerhetsväst kanske kan vara en bra idé. :)

Problemet är att jag inte direkt är någon älva. :smirk: Jag drar 44-46 i kläder och är dessutom 1.75 lång, och jag har visserligen inte letat särskilt noga, men jag kan inte minnas att jag nånsin stött på en bra och bekväm väst i min storlek. Finns det någon här som känner till någon affär i Göteborgsområdet som har bra västar i stora storlekar? Eller något märke på västar som tillverkas i sådana storlekar, för den delen?

Det är väl bara att åka ut och kolla på My One. Tre Hästar har ju en massa också. :)

se till att du får en väst som VERKLIGEN PASSAR!!
vet du hur en väst ska sitta??

pm:a om du vill ha tips...
*kram*

Jag drar samma storlekar som dig i kläder och jag fyndade en klass 3 säkerhets väst på Sthlm Horse Show för 395 kr!:love:(oroligt men sant!) :D

Den var från Börjes Tingsryd och sitter bra på mig!

:banana:

hade väl ungefär dina mått när jag köpte min väst.

en klass två, svart, från hööks.
fungerar alldeles utmärkt och var mycket bekvämare än alla andra jag provat.

men nu sitter den inte lika bra för jag har ändrat hur jag sitter på hästen och ser annorlunda ut i kroppen osv. :(

Jag får tacka för tipsen, jag har tydligen inte letat tillräckligt noga. :) Glad att veta att det finns västar iallafall.
Var på My One för ett tag sedan, och hittade ingenting i min prisklass som satt bra på mig :( , men ska dit igen snart och kika, för de kan ju ha fått in. Beställa vill jag helst inte göra, vill prova innan jag köper, och jag har ingen möjlighet att ta mig till Hööks eller Börjes. Typiskt att jag inte kom iväg till Globen, där måste ju ha funnits en del att välja på... och vänta till Scandinavium vet jag inte om jag vågar - ska hoppa samma häst snart igen :D

Åk till Tre Hästar och titta iallafall, de har ett bättre sortiment än vad My One har :)

Jag har HÖÖKS' CRW Väst nivå 3, vuxen, storlek L. Den passar mig perfekt. Jag är 180 och "grov" :angel: och har stor byst. Dock går den kanske en aning för långt ned på ryggen, för den tar i bakvalvet ibland (men det bör den väl ej göra under hoppning - för då står man ju mest i lätt sits). Annars tycker jag att den är ganska bekväm.

den ska aldrig ta i sadeln...
eller använder du den bara när du hoppar? fast nån gång då så sitter du u ner i sadeln..
och sitter du ner och den tar i så finns risken att den åker upp och då skyddar den inte maximalt och kan även skada dig om du åker av...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka