Säkerhetsväst barn!

fettso

Trådstartare
Ja jag tänkte köpa nya säkerhetsvästar till barnen.
Som är 3 och 4 år gamla.
Vad finns det för bra västar på marknaden?

Vi köpte billiga i Ullared tidigare, men dom var stela och otympliga och barnen vill inte rida med dom.
På en sida med hästgrejer för små barn på nätet hittade jag säkerhetsvästar med roliga färger tex rosa.
Men kanske är det dumt att handla via nätet?

Hjälp mig i denna jungel!!

Dom har stl.90 resp 110/120 i klädstorlek.

Sv: Säkerhetsväst barn!

racesafe har en modell som formar sig efter kroppen bättre än de gamla säkerhetsvästarna (som är gjutna i en form, ungefär).
dan rider har likadana, fast billigare.
racesafe går att beställa i många olika färger. dan rider har svart, brun, marin, vinröd, klarröd och eventuellt fler

Om du är beredd att lägga ut en del pengar är ju Racesafevästarna verkligen att rekommendera. Jag hatade västar till jag fick min. Den är helt otrolig, sitter bra och det känns inte att man har västen på sig. Otroligt smidig. En jättebra väst, verkligen :)

Låter ju jättebra!!:)Vad kostade den ca?Hur länge kan man ha den?Dom växer ju :crazy:
Får man igen pengarna eller iaf en del när man säljer den begagnad??

Låter ju jättebra!!:)Vad kostade den ca?Hur länge kan man ha den?Dom växer ju :crazy:
Får man igen pengarna eller iaf en del när man säljer den begagnad??

race safe kostar ca 2000kr... Vet ej om det finns i sånna små strl dock. Skulle aldrig lägga ut den pengen på barn som växer ur sedan, dessutom är det väl inte så avancerad ridning dom utövar antar jag:angel::rofl:

prova att leta begagnade direkt annars, så kommer du kanske undan lite billigare.
dan rider ligger som sagt lägre i pris redan från början, men är utformade på samma sätt.

Om dina barn fortfarande är på knatteridningsstadiet skulle jag nog vänta med säkerhetsväst till dem! Det är inte förrän de börjar galoppera och hoppa på egen hand som det börjar bli aktuellt med säkerhetsväst. Dina barn kommer att få en bättre sits och balans om de lär sig rida utan väst när de är små.

Själv så använder jag alltid säkerhetsväst, men många gånger är det onödigt på de allra minsta så de inte är så utsatta för olyckor. Om du nu köper säkerhetsväst till dina barn, så köp absolut inte någon att växa i! Tyvärr är det allt för många föräldrar som köper västar till sina barn att växa i, och som de fyller upp med tröjor och jackor för att säkerhetsvästen ska passa. Det finns även vuxna som har en massa tröjor och annat under säkerhetsvästen, men den ska sítta så kroppsnära som det bara går!

Racesafevästarna finns i ministorlekar :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har två små barn med stl 104 resp 110 cl. Den större av dem har 52 cm runt bröstet och 46 cm i midjan och hittills har jag bara...
Svar
8
· Visningar
10 419
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka