Säkerhetsstigbyglar

Det är snarare så att det är betydligt svårare att tappa dem än med vanliga stigbyglar. Ibland på nivån att det kan bli en nackdel, för du får inte samma feedback om du drar upp skänklarna som en vanlig stigbygel hade gett.

Har man ridskor/stövlar med för tjock sula kan megnetkraften minska, men då får man nog har rejält kraftig sula. Mina fungerar med vinterridstövlar såväl som ridskor & vanliga stövlar.

Har man nån speciell stövel eller lägger man ett ilägg i de man redan har?

Jag har Acavallo och trivs med dem men provade FlexOn och de var grymma. Där har du viss flex samtidigt som de har en bred platta med supergrepp. Nackdelen är väl priset men funderar ändå på ett par till hoppsadeln.
Tack för tipset! Ska kika vidare på FlexOn!

Nya Freejump Air med vinklat huvud eller Sprenger Bow Balance? Nån som testat båda?

gillar att den är vriden i vinkel, som Sprengers, för att vara snällare mot knäna, men också bred och sviktande fotplatta. Inte en säkerhetsstigbygel förvisso.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade... 2
Svar
34
· Visningar
1 707
Senast: hastflicka
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31