Säkerhetsstigbyglar

MaRomer

Trådstartare
Ska investera i nya stigbyglar. Krav är att de löser ut vid tryck. Dvs man ska inte kunna bli hängande efter hästen om man trillar av.

Kom med tips om vilka jag ska köpa. Är dressyr ryttare, så de ska passa till det!

Svar med bild, pris och varför de är bäst underlättar för mig så slipper jag söka på varje tips.

Jag har quickout och är nöjd med själva utlösningsmetoden och utseendet men dom har så enormt dåligt fäste. Har klurat på om det går att få dit något annat som är bättre.

Jag har Mountain horse variant. Jag gillar säkerhetsfunktionen och de är väldigt mycket snyggare än vanliga med gummiband. Mina ser fortfarande ut som nya efter två år.

Det negativa är att de väger en hel del, både jag och sambon har en del jobb att göra med sitsen och så fort kontakten lättar i dessa stigbyglar så far de av foten eftersom de är tunga. Å andra sidan fattar man på en gång när man klämmer med knäna :devil:

De speciella plattorna har vi bytt ut, de sätter sig typ aldrig i stövelns sula ändå.

Jag har kollat på ett par Safestyle säkerhetsstigbyglar tycker dem verkar väldigt bra. någon som testat dem? :) Borde inte gå att fasta i dem eftersom man kan välja att ha ena sidan helt öppen.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 549
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka