Säkerhetsknut / panikknut

S

svcc

Kan någon ge mej ett bra tips på en länk med bilder på knuten / mvh svcc :bow:
 
Sv: Säkerhetsknut / panikknut

Så här gör du en säkerhetsknut:

1. Bind alltid hästen på en robust och säker plats.
2. Hästen får varken bindas för högt eller för lågt och repet får varken vara för kort eller för långt.
3. Lägg grimskaftet om en stolpe, gör en ögla med den lösa änden och lägg den över grimskaftet.
4. Gör en andra, mindre ögla, trä den under, genom den första öglan och dra åt.
5. Öppna knuten genom att dra i grimskaftets ände.
 
Sv: Säkerhetsknut / panikknut

Jättetack ! absolut skulle jag klara mej skriftligen med detta ,men alla kan inte ta in utan att klara detta synligt och med praktiskt träning ,behöver detta i utbildningssyfte då alla inte kan läsa och skriva och höra ,men kan se och ha en rolig läxa hemma och att söka på datan tycker de flesta är kul..
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Träning Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp