W
Wannabe_Me
Vad kan man göra för att förhindra intrång och oönskade besök i hagar och stall? Att folk inte ska kunna tjuvrida hästarna eller rent utav släppa ut dem ur hagarna? Ett stall i närheten har tydligen haft oönskat besök vid flera tillfällen och jag börjar bli orolig för hästarna i vårat stall då de vistas i stooor hage utan någon bra översikt från stallet, är en skog "ivägen".
I det stallet hade en ponny blivit riden av inkräktarna, och jag är jätteskraj för att någon ska "hälsa på" våra hästar...
Hur kan man förebygga att folk klipper upp staket, släpper ut hästarna, rider dem eller rent utav stjäl dem? I stallet är det ju lätt att låsa in alla lösa föremål, och den dyra sadeln kan man ju ta i bilen, men hästen kan man ju inte låsa in Är svårt när man inte bor där själv att hålla ständig uppsikt...
Har ni några tips på vad man kan göra/ tänka på?
I det stallet hade en ponny blivit riden av inkräktarna, och jag är jätteskraj för att någon ska "hälsa på" våra hästar...
Hur kan man förebygga att folk klipper upp staket, släpper ut hästarna, rider dem eller rent utav stjäl dem? I stallet är det ju lätt att låsa in alla lösa föremål, och den dyra sadeln kan man ju ta i bilen, men hästen kan man ju inte låsa in Är svårt när man inte bor där själv att hålla ständig uppsikt...
Har ni några tips på vad man kan göra/ tänka på?