Saker vi stör oss på i Twilight-filmerna.

Pyttestor

Trådstartare
Det här är gamla filmer, jag vet, men såg dom häromdagen och kan inte sluta störa mig och gnissla tänder över allt som stör mig i filmerna (ja jag har nog alldeles för mycket tid) 😏
Mitt irritationsmoment är Bella Swan! 😖
På riktigt, hon är så himla tråkig och "svår". Två killar slåss om henne och hon står och glor.
Jag stör mig så sjukt mycket.

Något ni stör er på? 🙂
 
Det här är gamla filmer, jag vet, men såg dom häromdagen och kan inte sluta störa mig och gnissla tänder över allt som stör mig i filmerna (ja jag har nog alldeles för mycket tid) 😏
Mitt irritationsmoment är Bella Swan! 😖
På riktigt, hon är så himla tråkig och "svår". Två killar slåss om henne och hon står och glor.
Jag stör mig så sjukt mycket.

Något ni stör er på? 🙂

Hon är ju specifikt skriven för att vara 'passiv' (för att läsaren lätt skall kunna identifiera sig med Bella, så ska hon inte göra något som läsaren inte skulle göra).

I övrigt stör jag mig på hela konceptet och att det gav upphov till 50 Shades of Grey
 
Det här är gamla filmer, jag vet, men såg dom häromdagen och kan inte sluta störa mig och gnissla tänder över allt som stör mig i filmerna (ja jag har nog alldeles för mycket tid) 😏
Mitt irritationsmoment är Bella Swan! 😖
På riktigt, hon är så himla tråkig och "svår". Två killar slåss om henne och hon står och glor.
Jag stör mig så sjukt mycket.

Något ni stör er på? 🙂
Ungefär exakt allt.
Sämre skräp får man väl leta efter.
 
Jag läste böckerna. Jag gillade dom inte. Tänkte att jag ger filmerna en chans. Dom var om möjligt ännu sämre. Storyn, skådisarna, ja bokstavligen allt sög.
Jag läste böckerna fram till slutet av den sista, då blev det bara för mycket och jag gav upp.
Och sen konstaterade även jag att filmerna var ännu sämre. Varför jag plågat mig igenom dom kan jag inte förstå.

Kanske det var här nånstans jag slutade se sånt som alla andra gillar.
 
Det här är gamla filmer, jag vet, men såg dom häromdagen och kan inte sluta störa mig och gnissla tänder över allt som stör mig i filmerna (ja jag har nog alldeles för mycket tid) 😏
Mitt irritationsmoment är Bella Swan! 😖
På riktigt, hon är så himla tråkig och "svår". Två killar slåss om henne och hon står och glor.
Jag stör mig så sjukt mycket.

Något ni stör er på? 🙂

Blev övertalad att kolla. Efter 10 minuter blev det inget mer, på samma sätt som Sagan Om Ringen som många också påstår är bra - ointressant.
 
Jag läste böckerna fram till slutet av den sista, då blev det bara för mycket och jag gav upp.
Och sen konstaterade även jag att filmerna var ännu sämre. Varför jag plågat mig igenom dom kan jag inte förstå.

Kanske det var här nånstans jag slutade se sånt som alla andra gillar.
Jag tvingade mig att läsa färdigt. Var i stort behov av nått att läsa och hade precis ratat Lisa Marklund på första kapitlet då det inte är min smak. Jag hoppades innerligt att filmerna skulle bara vara ett uns bättre. Hade jag vetat hur dåliga dom var så skulle varken läst eller sett dom.
 
Jag tvingade mig att läsa färdigt. Var i stort behov av nått att läsa och hade precis ratat Lisa Marklund på första kapitlet då det inte är min smak. Jag hoppades innerligt att filmerna skulle bara vara ett uns bättre. Hade jag vetat hur dåliga dom var så skulle varken läst eller sett dom.

Jag har lånat ut böckerna (på engelska, har inte läst dem på svenska) till en kompis som blev helt såld när hen läste dem på svenska. Det är rätt många år sedan nu och jag har inte fått tillbaka dem... vilket jag ser som bara positivt :p
 
En detalj som stör mig orimligt mycket i böckerna är att Bella har en necessär med tandborse etc som hon tar från sitt rum till badrummet i huset hon faktiskt bor i!
Jag kan fortfarande tänka på det ibland och bli irriterad över att hon inte verkade flytta in på riktigt.
 

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 534
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp