Nu lär jag mig nåt Vad betyder det?Att frolic är ett engelskt ord och inte bara ett hundgodismärke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu lär jag mig nåt Vad betyder det?Att frolic är ett engelskt ord och inte bara ett hundgodismärke.
Ursäkta mig men hur kan det vara så jävla dyrt med ny traktor då?!
Nu lär jag mig nåt Vad betyder det?
Lärde mig för några år sedan att man i bilens display kan se vilken sida tanklocket sitter på
Har också vuxit upp med bränt barn luktar illa, oklart när jag lärde mig den "riktiga" versionen, med det är inte den som dyker upp först i huvudetFör några månader sedan tittade jag och sambon på Alla mot alla, och ett moment var att säga färdigt ordspråken. Jag hojtade glatt svaret på alla före sambon pga vinnarskalle men när ordspråket "bränt barn.." kom och jag skrek "LUKTAR ILLA!" så liksom dog stämningen.
Tydligen har mina föräldrar lurat mig hela mitt liv, för när jag ifrågasatte dem efter det så var de fullt medvetna om att ordspråket lyder "bränt barn skyr elden", de tyckte bara att det var roligare att lära mig att brända barn luktar illa.
För några månader sedan tittade jag och sambon på Alla mot alla, och ett moment var att säga färdigt ordspråken. Jag hojtade glatt svaret på alla före sambon pga vinnarskalle men när ordspråket "bränt barn.." kom och jag skrek "LUKTAR ILLA!" så liksom dog stämningen.
Tydligen har mina föräldrar lurat mig hela mitt liv, för när jag ifrågasatte dem efter det så var de fullt medvetna om att ordspråket lyder "bränt barn skyr elden", de tyckte bara att det var roligare att lära mig att brända barn luktar illa.
Jag har nästan enbart hört just "luktar illa" (är 30 år nu)För några månader sedan tittade jag och sambon på Alla mot alla, och ett moment var att säga färdigt ordspråken. Jag hojtade glatt svaret på alla före sambon pga vinnarskalle men när ordspråket "bränt barn.." kom och jag skrek "LUKTAR ILLA!" så liksom dog stämningen.
Åh nej, nu kom jag ihåg något pinsamt. Jag tror jag var 11 eller 12 när jag förstod att ensilagebalar var just det och inte stora isbitar som las ut på fälten för att vattna dem Vi hade inte ensilage alls på ridskolan så det var först när jag hade sommarhäst på landet som jag lärde mig det.
Men å andra sidan fick jag förklara för en vän på 28 år i somras att gräset inte växer året runt och att hö faktiskt behövs för att mata djur på vintern, inte bara för dem att sova på.
Fast det är ingen universell sanning. På vår Honda CR-V saknas pilen och tanksymbolen sitter till höger på displayen men tanklocket sitter på vänster sida av bilen.Lärde mig för några år sedan att man i bilens display kan se vilken sida tanklocket sitter på
Norrlänska, dyngkasa, dyngkasun.
Jag lärde mig för något år sen att det är när man har haft vattkoppor som man kan få bältros. Hade aldrig vattkoppor som liten (vad vi vet) och alltid fått höra "Oj då kanske du får bältros som vuxen", verkar vara många som fått lära sig tvärtom..?
Precis, men jag och fler i min närhet trodde att det var bältros man får som vuxen om man inte hade vattkoppor som barn.Första gången du blir exponerad för vattkoppsviruset så får du vattkoppor, oavsett ålder (däremot blir infektionen ofta svårare och jobbigare när man är vuxen). Bältros är en reaktivering av viruset, dvs du måste ha haft vattkoppor, = första infektionen, för att få bältros.
Trodde också väldigt länge (betydligt längre än buljongen) att en Dramatenvagn fått sitt namn från Kungliga Dramaten och inte var en vagn att "dra maten" i
Klart det är traktorägg, det är ju en traktor som lägger dem! Hur tror ni annars det blir nya traktorer?
Det verkar dock som om det är väldigt ont om rosa traktorer? Men väldigt mycket rosa ägg? Eller blir det röda traktorer av rosa ägg?Sambon och jag kallar dom också för traktorägg. "Ååh har du sett älskling? Nu har de lagt ägg på ängen. Blå, dessutom. Fint!"