Been there![]()
Känns liksom fel att gilla men åter igen, tydligen inte ensam om at va.. öhm.. korkad som barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Been there![]()
Och jag körde steken är klar,hatten är varm dra ut den med hjälp av grytlapp och sen tar man i "piggen" för att diska den................varmt!!!I det här fallet hade den nog inte varit det för steken var knappt upptinad och bara stått i ugnen i 10min. Tog ur den ur ugnen då Termometern började löpa amok för den delen som var utanför steken var alldeles för nära värmeslingorna..![]()
Chili hackar man inte utan handskar. Jag fick inte bort det från händerna när jag tvättade mig vilket jag inte kunde se med blotta ögat. Däremot märkte jag det när jag gick på toa och skulle torka mig. Toapappret hade blivit kontaminerat av chilin från mina händer.
Barndomskompisens lillebror kände på stenarna i bastun (början på 90-talet, de kanske ändrat åtkomstmöjligheten sen dess) när vi var i badhuset. Slutade med rejält bränd hand och tur till sjukhusetKänns liksom fel att gilla men åter igen, tydligen inte ensam om at va.. öhm.. korkad som barn![]()
Eller med en slö gamla kökskniv!Skär inte en bit ost med en vass kniv mot tummen som håller osten. Men läkaren som tejpade ihop såret tyckte att det var ett kirurgiskt snitt iaf![]()
Det är inte avokado!!Första gången du äter sushi.
Nej! Du ska inte börja med den "gröna gojan"!
Första gången du äter sushi.
Nej! Du ska inte börja med den "gröna gojan"!
Bästa som finns att mangla dukar och lakan med!Om du bor i ett äldre hus där det finns en sån bamse-mangel med två marmorskivor.
RÖR DEN INTE!
Gnugga händerna med olja så får ni bort det mesta på en gång.Nä, och man bör kräva av mannen att ha handskar också.....för det svider rejält om man har sin lilla kärleksstund bara några timmar efter.![]()
Och jag körde steken är klar,hatten är varm dra ut den med hjälp av grytlapp och sen tar man i "piggen" för att diska den................varmt!!!