Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 848
I det här fallet hade den nog inte varit det för steken var knappt upptinad och bara stått i ugnen i 10min. Tog ur den ur ugnen då Termometern började löpa amok för den delen som var utanför steken var alldeles för nära värmeslingorna.. :angel:
Och jag körde steken är klar,hatten är varm dra ut den med hjälp av grytlapp och sen tar man i "piggen" för att diska den................varmt!!!

Chili hackar man inte utan handskar. Jag fick inte bort det från händerna när jag tvättade mig vilket jag inte kunde se med blotta ögat. Däremot märkte jag det när jag gick på toa och skulle torka mig. Toapappret hade blivit kontaminerat av chilin från mina händer.

Nä, och man bör kräva av mannen att ha handskar också.....för det svider rejält om man har sin lilla kärleksstund bara några timmar efter. :nailbiting:

Känns liksom fel att gilla men åter igen, tydligen inte ensam om at va.. öhm.. korkad som barn O_o
Barndomskompisens lillebror kände på stenarna i bastun (början på 90-talet, de kanske ändrat åtkomstmöjligheten sen dess) när vi var i badhuset. Slutade med rejält bränd hand och tur till sjukhuset :(.

Skär inte en bit ost med en vass kniv mot tummen som håller osten. Men läkaren som tejpade ihop såret tyckte att det var ett kirurgiskt snitt iaf :up:
Eller med en slö gamla kökskniv! :nailbiting:
Fileade fingertoppen längs skelettet och delade nageln på hälften.
Gick chockad ut till min mamma i vardagsrummet och visade fingret och berättade lugnt "Jag blöder lite mamma."
Min mamma häll inte med om "lite".:angel:

Lumos med en nagel som för alltid växer snett och fult.:meh:

Mitt bästa tips - kolla så att ugnen är tom/fri från smältbara material när du sätter igång den inför matlagning
(Alternativt; Tina inte kyckling i ugnen i en plastskål som du sen glömmer bort och låter vara kvar i ugnen när du vill få upp ugnen i temperatur)

Visst har min visdom smittat av sig även till dig @Ceta ? :angel: :D

Håll inte fruset bröd i handen och skär när du har bråttom
Åkte till.högskolan med handen inlindad i handduk och plåstrade om den sen haha.

Och om man har en sån frysdörr som suger fast när man precis stängt den och ska ha upp den igen, kolla så att du tar rätt handtag innan du rycker till
Spräckt ögonbryn blev resultatet

Man ska inte äta burgare på Max med chili om man bestämmer sig för att plocka undan för det blir för starkt... Och sen har optikerbesök med årlig linskontroll halvtimmen efter...Optikern trodde förskräckt att jag plötsligt blitt allergisk mot linsvätskan.. Innan jag kopplade till chilin, visste faktiskt inte att det lixom inte räcker att tvätta händerna ordentligt . :o:nailbiting::rofl:

Har cykellåset frusit fast? Kokande kan möjligen fungera så länge du inte använder ena handen för att hålla upp låset. Att stoppa i den skållade handen i en ridhandske direkt efter och rida lektion är inte heller en jättebra idé.

Vill man skrämma livet ur en flygvärdinna kan man riva upp ett sår på tummen precis innan man kliver på planet. Blod överallt och frågan efter ett plåster blev mött av en undran om inte ett bandage hade varit mer lämpligt :o

Några fler exempel på saker som ni lämpligen inte bör testa där hemma :p
- Koka ägg i micron. Det är lättare att bara slänga micron än städa den, hädan efter.
- Coops fryspizza på 1 h defroster i micron. Det blir kladdigt.
- Försöka SMSa din bästis på grafräknaren. Du kommer inte få något svar.
- Använda en hovkrats som isskrapa. Rutorna kanske blir fria från is, men definitivt inte fria från repor.
- Öppna ytterdörren med din 850is nycklar. Du blir en bilnyckel fattigare, och får (snudd på) brytmärken i ytterdörren.
- Gå in i fel garderob och ta din mammas kläder i storlek L/XL när du själv har XS/S. Du kommer se ut som en vandrande klädhög hela dagen...
- Ta ner en gammal tung hoppsadel av 90-tals modell från högsta sadelhängaren utan någonting att stå på. Det slutar med en bula i huvudet.
- Vinna en goodiebag med bl.a. en sån där "Pro-Pud" på Insparken i augusti 2017, ställa in den i sitt rum för att packa upp "senare", glömma av den och komma på det ½ år senare. Det stinker. (Och nej, nyss nämnda hände absolut inte för 10 min sedan........)

Om du har kokat kaffet i mockakokare; skruva inte isär kokaren för att kunna stoppa den i diskmaskinen när du nyss har druckit upp kaffet. (Lärdom från igår)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka