Saint Amour 1125

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camaro
  • Startdatum Startdatum
C

Camaro

Vilken häst :love:

Så var man då hemma efter en helg i Göteborg, och vilken avslutning med 2 svenskar i finalen :)

Vilken känsla att stå i arenan och se Saint Amour vinna! Vilken vacker häst :love:

Det var väl den bästa reklamen han kunde få inför avelsäsongen 2009, för han kommer väl finnas tillgänglig?

Finns det några avkommebilder att ta del av?

Sv: Saint Amour 1125

han kommer gå på fryst i år! man får ju ej länka till hans hemsida, men googla så hittar du nog hemsidan!

Det är ju skoj att mera människor på detta vis får upp ögonen för honom. Vi som bor här i trakten har bara väntat på att det ska "stämma 100" för dom - vilket det ju helt klart gjorde i helgen:banana:

"Anton" har stått på fryst det sista, pga tävlingssatsandet. Vet inte hur många ston han hade förra året, men de avkommor jag sett från tidigare år har varit rejäla, dvs hans egen "litenhet" vad det gäller höjden verkar inte vara ngt som nedärvts.

Visst var det fantastiskt roligt!! en kanon hingst! :love: det har legat i luften ett tag... ;)

någon som vet hur han har fungerat på fryst? hur är kvaliten?

Jag har aldrig hört något annat än att den fungerar helt OK.
(OM ngt är galet brukar man ju höra det väldigt snabbt :crazy:)

Jag har för mig att det ligger ganska mycket bilder på hans hemsida.

Jag blir så glad för ägarnas skull. Det är så kul att se GLÄDJE när det går bra. Och att de trott på honom hela vägen!

Det är en fantastisk häst!

Jag blir så glad för ägarnas skull. Det är så kul att se GLÄDJE när det går bra. Och att de trott på honom hela vägen!

Det är en fantastisk häst!
Håller med! Det där var hoppsport när den är som allra bäst!!

Sverige/vi har fått ett nytt favoritekipage att heja på framöver i olika mästerksaps sammanhang! Det är bara att lyfta på hatten för alla i Group 2008 som ställer en sån häst till aveln och sportens förfogande!!

Kul när folk får lön för mödan och satsade pengar! Det här är precis vad som behövs för en ökad internationell konkurrenskraft!

Som Svante själv uttryckte det i sitt "tacktal" till ägarna - att han fått förmånen att kunna arbeta i lugn och ro, trots att det inte gått "enligt planerna" alltid!

Många bockar till Group 2008

ja det är verkligen jättekul för ägarna :bump::banana: och jag säger som ancan - kul att fler har fått upp ögonen för honom, vi runt trakten här vet ju vilken kapabel häst det är! :laugh:

enda tråkiga tycker jag efter att ha kollat på världscupen på tv är att kommentatorerna blev tagna på sängen typ.. de stapplade sig fram iaf JS.. kunde de inte ha läst på lite om alla ekipagen? antar att de trodde att en annan svensk skulle vinna :angel:

Det störde mig också. Sitta och prata om Svante som en "ny stjärna"...:confused:

Har JS missat alla andra framgångar han faktiskt haft genom årens lopp?
Visst en WC seger är ju enormt stort, och givetvis en stor framgång för Svante , och de runt om honom, men att kalla honom ny stjärna...:crazy:

Det störde mig också. Sitta och prata om Svante som en "ny stjärna"...:confused:

Har JS missat alla andra framgångar han faktiskt haft genom årens lopp?
Visst en WC seger är ju enormt stort, och givetvis en stor framgång för Svante , och de runt om honom, men att kalla honom ny stjärna...:crazy:
Han menade antagligen att han var en ny stjärna just i detta sammanhang med WC ;)

störde mig oxå på det med "ny stjärna"

clownen: det lät som om JS inte visste vem han var?! stammade fram varifrån han bodde.. hur gammal hästen var... alla andra ekipage i världscupen kan ju JS rabbla (iofs så blir det ju fel lite då och då :rofl:) man tycker att de ska hålla lite koll på de svenska ekipage! :devil:

Ännu värre var det när JS refererade körningen , när 4-spannen skulle in och göra omhoppning.....

Vet du hur avkommornas benställning ser ut?
Tänker på att han har 6 på benen.

mmm, rekommendationen när han blev godkänd (på prestation) var just den, att stona skulle ha korrekta ben (och storlek)...

GÖREL:

Samma sak där - jag har aldrig hört att de skulle vara värre eller bättre hos ngn annan hingst. Och det är inget som "slagit" mig när jag sett ngn av hans avkommor, hade de haft det så borde jag noterat det...jag brukar gör adet iallafall:-)

Jag var också på plats i söndags och det är enormt att se denna spänstige och helt orädde hopparen. Kan inte finnas en enda låsning där:D Däremot syns det ganska tydligt (även från 23 rad:grin:) att han inte är helt korrekt i sitt benställ så man hoppas att stoägarna inte enbart ser till hoppkvalitén utan funderar på vilka ston man ska ta till honom, för avel på allt som rör sig gynnar ju varken hingsten eller stoet! Kanske bra att han enbart går på frusen än ett tag så gallrar det lite och förhoppningsvis bland rätt ston.:bow:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 466
Senast: Korven
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 382
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka