• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
M

Morotsbiten

Mitt sto ska ha föl i Juli med just Saigon.. tänkte höra om det finns några som har avkommer efter han?? Vore kul med kort berätta hur dom är osv=)
OCH vad tycker ni personligen om denna hingst??

Sv: Saigon

Jag tycker att Saigon har en mycket fin typ - lätt och elegant.
Såg honom som 4-, 5- och 6åring vid årgångsfinalerna på Flyinge och har inte varit besviken.
Flera av fölen har fått bra poäng vid mönstringar. :bump:

Oki har du några bilder på avkommor efter han måtro??=)

Hej på dig!!
jag har inga avkommor etfer saigon. Men jag har en halvbror till honom. Typ raka mot sattsen. Min häst är just nu 6 år gammal, ljusbrun, stor bläs (nästan lyckta), tre vita helstrumpor och en vit kota. Och han är 176cm i manken.

Oki.. oj oj låter som du har en riktigt stilig häst=)

hej! jora han är dö läcker! synd bara att han är så himla stor. lite jobbigt ibland. då han är ett riktigt (stort) litet busfrö. men inte alls så hingstig som jag trodde att han skulle bli. och han älskar uppmärksamhet. tror han skulle trivas bäst på en ridskola där alla gullar med honom. :)

har du träffat saigon eller??=)

Ja men stooort är vad jag vill ha=) vill ha ett föl somligger mellan 173-178 då jag själv är stor :cry:

Saigons mamma har lämnat både stort och smått. Har tränat mycket tillsammans med en äldre avkomma e. Krocket, han är 178 cm, men ser väldigt ridbar ut och han hoppar bra. Han har gått 1.40 vad jag vet men har sett honom hoppa bana på 1.50. En jättetrevlig häst!
Swing står här i trakten så jag ser lite andra avkommor också då och då. En del är väldigt präglade på henne medan andra, som Saigon har blivit betydligt mer lika sin far.

Jag hade gärna använt Saigon om jag haft ett gångartssto. Gillar verkligen hans typ!

Ja jag har dock ett hoppsto men hon ger avkommer med bra steg. Stoet har ju Gaspari i sig och det slår tydligen igenom=)

Fölet innan detta är avlad på ren hoppblod men fick väldigt bra steg han med.
Tycker även en hopphäst skall ha bra steg stora luftiga med bra påskjut bakifrån!

Jag är inne på en häst som är tävlad i svår hoppning skall vara utbildad i minst msv dressyr också!
Ingen hopphäst utan dressyren :smirk:
Så alla hästar är dressyrhästar enligt mig.. dock är vissa dressyrhästar duktiga på att hoppa åsså :D ;)

Fast nu är tanken att få en ren dressyrhäst och väntar med spänning vad detta kan tänkas bli av=)

haha :rofl: ja du nån har trdligen roligt... dock är det inte jag som har skivit tack för alla svar eftersom jag vill ha meeeer svar=) ...

Ursäkta mig men varför skriver du tack för alla svaren för?? :confused:

Hejsan! Jag har ett sto efter Saigon. Föddes 2004. Hon är av mycket god typ och högrest. Fick 45 poäng på fölvisningen. Hon är mörkbrun, mycket mörk och har 2 vita innerballar bak. Hennes galopp ser ut att bli bra och hon verkar bli stor. Nu är hon ca 130 cm. Födseln gick väldigt bra och mitt sto blev knappt svettigt. Lycka till. // Pernilla

oki låter superfint ditt sto=).. ja mitt sto senast fölning gick på 10 minuter och hon vart inte heller svettig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar