Sagt av barn..

Humelibumlan

Trådstartare
Hittade ingen tråd i ämnet..

Roliga/kloka och bra saker sagt av våra barn :)

Willes första ord var : Oh Shit.

Kunde inte säga Alex, så min vän kallas nu Achlet..
På ica:
- Va gör du Achlet.:angel:

Wille kallar mig för Älskling:
Jag, Wille, Sirpa o Angeliqa möter Håkan på trav..
Wille: Vem var det?
Håkan: Hej, jag heter Håkan, vad heter du?
Wille: Jag heter Wille, det är Sirpa, det är Angeliqa och detta är Älskling (mamma).

Wille utropar på publikplats på travbanan
-Jag älskar er oxå allihopa :love:

Sv: Sagt av barn..

Vi hade varit och hälsat på min kompis som fått tvillingar. Där förklarade jag att bebisarna hade legat i sin mammas mage på samma gång. I bilen på vägen hem är det ovanligt tyst i baksätet och efter en stund hörs det:
- Det måste har varit jobbigt att svälja två bebisar på en gång.

Väl hemma försöker jag förklara hur bebisarna kommer in i magen, hur man nu gör det för en 3-åring. Detta med att det är ett ägg som börjar växa gick i alla fall hem för nästa fråga var:
- Vad händer med äggskalen? Kommer de ut på samma gång som bebisen?

Nästa morgon var det söndag och kokt ägg till frukosten. Ragnar ville absout inte äta sitt ägg för han ville inte har någon bebis i magen.

Min 2-årings första ord efter mamma och pappa var Faan!! Det säger han så fort han tappar nåt eller nåt inte går som han tänkt. nu är favoritorden, "bajs "och "jag bara skoja".

När min dotter var 4 år tittade hon på mej när jag duschade, efter en stund frågade hon: " varför e mina tuttar där uppe och dina där nere ?? :p
Jag glömmer aldrig det, särskilt som jag var så stolt att mina tuttar inte alls var där nere efter 2 ungar! :cry:

Wille när vi skulle bada ihop o när jag kliver i så utbrister han hänfört:
-Åhh mamma, va stooor du är..

Min egna lille pojk är för liten för att ha hunnit med något sånt, men min kära systerson som nu är 5 år, som oxå heter Wille, har hunnit med en hel....

Några ex.

Wille sitter i sin mammas knä och hon hittar en ruva på hans fot som hon börjar pilla på.

Wille: Vad gör du?
Mamma: Jag bara tittar.
Wille:*flyttar undan sin fot* Mamma, man tittar med öööögonen!

Hur många gågnger tror ni han har fått höra det av sin mamma?

**

Wille och Hans storebror Calle badar i badkar, Wille komme på
den geniala iden att hoppa bomben i badkaret från toastolen!:idea:
pappan i hushållet kommer indundrandes och undrar vad sjuttsingen de håller på med! de kunde ju skada sig och hela badrummet är fullt med vatten!:mad::mad:

Calle står och skriker: det var wille! det var Wille! Det var Wille!
Wille: CALLE! DU håller tyst! och PAPPA du lugnar ner dig!

Willes och Calles pappa fick gå iväg en runda, visste ine riktigt vad ahn skulle säga....

**

Jag passar Wille en dag, tänkte att vi skulle käka på mcdonalds, lätt o smidigt!

Kör fram till luckan där man betalar, Wille upptäcker att jag har mynt i plånboken, lutar sig frammåt och säger högt och tydligt:

Neeettan! Du kan få piska mig för en krona!
Jag och hon i kassan såg ut så här:eek::eek:
Sen körde jag:o

Var han har fått det ifrån har jag ingen aning om, men det var pinsamt!

**

Jag passar Calle en dag, var på ica och handla och när vi kom ut står där 3st riktigt mörka personer..

Calle säger högt när vi går förbi: Nettan nettan titta!*pekar på de tre* där står 3 negrer!
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte visste vad jag skulle svara...:o

Detta var några ex, finns hur mycke som helst som mina kära systersöner har hittat på..!:D

Jag glömmer aldrig när min, då tvååriga, son kom ut på parkeringen med oss utanför ICA och utropade: "VAR FAN ÄR BILEN?" En och annan sned blick blev det väl...

Alde har kläckt ur sig ett antal klassiker. En av dem är: Mamma, först fanns det dionosaurier, sedan kom trollen, och sedan föddes du, mamma.

Idun är lite för liten för att ha sagt så roliga saker än (även om hon är väldigt söt när hon säger "klokikli" = krokodil.)
Hon är dock lite rolig när hon säger att kossan säger bu, och fåret säger blää.

När ungarna var 4 och 6 så träffade jag en ny kille som var 5 år yngre och inte så van vid barn. efter ett tag tyckte han att han kunde passa dem då jag jobbade kväll..
Jag kom hem på kvällen och frågade hur det hade gått.
Jo, dom lekte i rummet istället för att sova, så han gick in och sa till dem lite snällt, men de fortsatte bara. Så han sa till en gång till. Inget hände. Efter ytterligare en gång tänkte han att det var dags att bli lite tuffare, så han sa lite högre att :- nä, nu måste ni gå och lägga er annars blir jag arg!!
Min dotter stod upp i sin säng (och hon var verkligen miniliten för sin ålder) med rufsigt hår och satte händerna i sidan och sa: DU, i det här huset e det MAMMA som bestämmer!! :devil:
Han blev så paff så han bara gick ut och sen blev han så full i skratt så han gick inte in mer. Till slut somnade dem ...

Utspelar sig hemma i soffan, skrev en kortare version i en annan tråd så här kommer den långa ;)

Jag ( som är gravid i v.29 ) sitter i soffan och min brorsdotter Tuva 1½ sitter bredvid.

Så pekar jag på min mage och säger

- Tuva här inne ligger det en liten bäbis

Tuva studerar mig noga och rycker sedan upp min tröja för att kontrollera.

- Nja den ligger gömd nu.

Tuva provar att rycka upp tröjan min lite fortare för att se om hon kan lura bebisen ;)

Sedan går Tuva ut och hämtar lite vatten och kommer tillbaka...

Pekar på min mage och säger

- Boll, tooooor boll ( stor boll ), me bäs i..

Så himla go unge :D

Senast ändrad:

Jag kallar in hunden..
- Kom hit!
Wille fylller i:
-HUNDJÄVEL

:o

Wille på ICA:
-Titta mamma en tupp
- mmmm
- ser du tuppen mamma?
-Jaaaa
Wille:
Vet du vad tuppen säger??
KUKULIKUKULIKUUUUUUUUUUUUK...

:rofl:

Systerdottern två år, satt framför tvn igårkväll, reste sig upp och sa: Lun mamma, jag kommer sen!

samma pratkvarn idag när vi kom med till hästarna, gick ut med Yalla i hagen som givetvis kastade sig i en dypöl och rullade sig
MOSTER! yalla nullar! :laugh:
Sedan sprang Y ner till badlkaret och skulle dricka, Sanna sprang efter på den knaggliga vägen - Sping siktigt, fick jag höra då. :D
Väl nere vid badkaret tyckte hon att Y skulle rulla sig igen, så då sa jag att hon skulle säga till henne. Och:
Yalla, nulla! ingen reaktion.
Lite högre YALLA Nulla!inget hände
YAAALLLAA NULLA.......... NUUU! Dumma tossa! :rofl: (min syster aka sannas mamma har lärt henne att Yalla är en kossa och säger muu...)

åhh, ungen är ju bara för söt!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama