P
prallan
Jag har fått erbjudande om en tjänst som passar mig mycket bättre, fine! Jag meddelade min nuvarande chef om att jag ville säga upp mig då med nuvarande tjänst går inte mitt livspussel ihop. Vi hade medarbetarsamtal före jul och då la jag fram mina önskemål eftersom det inte fungerad optimalt. Dåsa chefen att hen skulle kolla på det och återkomma. Efter samtalet började jag kolla efter nytt jobb eftersom chefen inte lät speciellt engagerad i mina önskemål. Kruxet är att jag är lärare och nu är det mitt i en termin. På nya tjänsten där jag varit och provjobbat är de trevliga mot läraren som ska sluta då denne har fått en tjänst som passar hen bättre. No hard feelings där. Men när jag meddelade min chef om att jag ville sluta blev hen nästan hotfull Hen kom med ett moterdjudande och samtidigt att om jag skulle tacka nej kan jag glömma referenser och typ att jag skulle få problem i framtiden med att söka jobb Det kändes otroligt olustigt och har förstört helgen för mig. Visserligen har hen spikat ytterligare en spik i kistan eftersom jag inte vill jobba åt någon som behandlar sina anställda på detta sätt. Nu i slutet av veckan ska jag meddela vad jag kommit fram till iom hans moterbjudande. Det känns jätteobehagligt inför det samtalet! Jag vill ha någon med mig men det går ju inte. Eller spela in samtalet men det skulle jag aldrig våga föreslå Hur ska jag förbereda mig inför samtalet???
Ska kanske meddela att jag hade en provtjänst 1 aug-31 dec, fick ett nytt kontrakt hemskickat efter medarbetarsamtalet men inte skrivit på då jag ville få ett förslag av chefen hur vi skulle lösa min situation och då det inte kom har jag inget kontrakt för tillfället.
Någon som har lust att komma med lite feedback??
Ska kanske meddela att jag hade en provtjänst 1 aug-31 dec, fick ett nytt kontrakt hemskickat efter medarbetarsamtalet men inte skrivit på då jag ville få ett förslag av chefen hur vi skulle lösa min situation och då det inte kom har jag inget kontrakt för tillfället.
Någon som har lust att komma med lite feedback??