Såg nåt så fint idag!

Lena Furberg

Trådstartare
Ville bara berätta nåt fint jag såg i afton, medans jag gick runt med min Beauceron och väntade på att lillflickan skulle komma ut från sin gympa. På ett stort fält intill skolan gick en tjejj och tränade lydnad - med sin Mops! Hon hade en Schäfer också men den satt fn och väntade på sin tur.
Jag kunde inte låta bli att tjuvkika - Mopsen var helt underbar, SÅ lyhörd och lycklig och träningsglad! Hade lite besvär med kommandot -Stanna! under inkallningen, men vad gjorde det just då, hela hunden bara lyste av glädje och förighet! Vad roligt att se sån träningsglädje med en liten glad Mops! :love::bow::banana:

Sv: Såg nåt så fint idag!

Vad härligt!!!

Visst är det underbart när man kan glädjas med andra...

"Den som kan glädjas åt lite... har mycket att vara glad åt!!"

:)

Jag har en mops på ett år. Hon är helt underbar att träna med :love:
Hon älskar att hålla kontakten och att få göra saker.
Sen har jag iofs inte tränat nån direkt lydnad. Men den kontakten hon håller när man gör något är helt underbar :love:

Vad härligt!!

Jag såg något trevligt i Jönköping i våras!
Det var Vårruset, och vi stod i fållan och inväntade starten.
Då kom en tjej med en BC och lattjade Freestyle!!
Så roligt de såg ut att ha!!!
:love:

Det såg riktigt kul ut!!

Förhoppningsvis så skall min son gå på lydnads kurs med vår lilla Aussie flicka. Hans bäste kompis har en mops och en fransk bulldog och den killen skall också gå med någon av dessa pojkar ! Jag tycker att det är toppen !

Sånt är så fint!!

Har själv tränat mycket med en liten tjej som har en Pomeranian som är underbart lyhörd och lättränad, fantastisk hund :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka