säg hej till ännu en bukebebis:)

tinissen

Trådstartare
elias född i v 38+1

26694185.jpg

startade i måndags natt 23.45 gick vattnet,
tog de lugnt och framme på bb/förlossning ca 01.30 med 3 min mellan värkarna, händer inte så mkt och ca kl 12 tisdag, avtog värkar, och det diskuterades att sätta in värkstim dropp, men skulle få sova innan, blev inskriven på bb över kommande natt ca kl 3 onsdag, kommer värkarna tillbaka på naturlig väg tack o lov, kl 8 onsdag, "startade förlossningen aktivt" och hade värkar med ca 1,5 min mellanrum fram till kl 14.15.
kl.14.43 behagade lilla gossen titta ut efter 39timmars pina:)
klarade mig mkt lindrigt undan med lustgas, 3 st alvedon, minus 4dl blod, knappast några bristningar, (2 stygn) och några "skrapsår", upp i duschen 1 h senare pigg som aldrig förr, och åkte hem efter pku-testet efter 48h:)
pigg o go pojke på 3200gr 49cm:bump:

Sv: säg hej till ännu en bukebebis:)

39 timmar :eek:...fy vad obehagligt tycker jag. Låg 20 timmar, sen sa jag stopp ( kejsarsnitt) Men grattis till dig :D

ÅÅÅÅh så underbar!!
Jättegrattis!!! :bump:

Grattis :laugh:

Guuu så fin man får vara da ;)

Massa kramar till er alla.

Grattis grattis! Vilket liten goding:love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 040
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: rubytoo
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: paradiset
·
  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 011
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama