Jag såg "live", och jag håller med, tyckte också att absinth hade en bättre form än gielens häst som sagt, men det verkar inte alla vara överrens om...?
Annars har det ju på senaste tiden debatterats i oändlighet hur hemskt alla världscuphästar rids i "form"(titta i ridsport på inläggssidan) och här på strömsholm så vinner den häst som gick i bäst form, det är väl inte så konstigt? Jo det är det. För alla håller inte med om den bilden. Det krångliga ligger nämligen i att definiera vad en bra form är och vilka hästar som går i bra form eller inte. Jag mfl samt tydligen domarna tyckte brink red sin häst bäst den här gången, medan andra hävdar att gielens häst gick bättre. I världscupen höll inte alla med domarna om att den vinnande hästen skulle ha vunnit. En bedömningssport kommer nog alltid att förbli ämne för diskussion och kritik är jag rädd...
mitt inlägg i debatten blir denna gång att det var skrämmande många hästar som gick "hopkrullade" i nacken. Usch. Så kom Absinth in och stack verkligen ut!Solklar segrare för min del, och jag kan meddela att jag inte hade tilgång till startlista och högtalarna hördes inte där jag stod, så jag var objektiv i mina tyckanden. Jag kände faktiskt inte igen en enda ryttare förrän brink kom in,det tog halva ritten innan jag var säker på att det var just han. brink o briar känner jag igen på just briar... absinth?Vem är det?