Säker täckeshängare

Sv: Säker täckeshängare

Lite kl

Är det fö bara jag som reagerar på sadelhängarna med krusiduller på bilden från hovstallet, så skulle jag aldrig våga ha det iaf...

Tänk om nån häst skulle få panik å stegra o fastna :-S
 
Sv: Säker täckeshängare

kl

Så här har jag gjort på de boxdörrar som har täckeshängare :)

IMG_0171_zps030f0e67.jpg
 
Sv: Säker täckeshängare

kl

Så här har jag gjort på de boxdörrar som har täckeshängare :)

IMG_0171_zps030f0e67.jpg

*delvis kl*

Skönt att se när någon har tagit sitt förnuft till fånga. :) Bra säkerhetslösning.

Har sett ett stall som har fasta täckeshängare på boxarna, fast ca. 2/3-del ner på boxdörren där hästarna inte når dessa.

Har själv stått i stall där de har haft rundstavar med kedjor på sidorna. De var supersmidiga att hänga täcken över då de var lätta att lyfta (tycker det mest är bökigt att få ner täcken bakom de fasta varianterna).
Ingen fara för hästarna och de var målade i samma färg som boxarna. Det var helt ok.

Nu tycker jag det generellt är stökigt att överhuvudtaget ha en massa krafs hängande utanför boxarna, men det är en helt annan sak. ;)
 
Sv: Säker täckeshängare

Tack!

Kul å se bild på vettig ö enkel lösning.

Jag funderar på att antingen göra så som du gjort eller försöka hitta såna dära hängare med plastskynke o beställa så skynket matchar övriga stallet (vitt, grafitgrått å rött )

Tack igen :-)
 
Sv: Säker täckeshängare

Hovstallets hästar gööör inte så :D

Jag ser inte var dom skulle fastna.
Det är ju inte "vanliga" sadelhängare utan verkar ha en hel regel ovanpå.
Tycker att utrymmet där under inte skulle gå att få in en hov i heller?!
 
Sv: Säker täckeshängare

Var o tittade på ett stall i helgen, de har täckeshänger och över sitter en skyddande plåt som gör att hästen inte kommer åt o bita på den.
Kan nog ordna en bild, såg inte fult ut på ngt sätt

Edit, det är precis som i hovstallet!
 
Senast ändrad:
Sv: Säker täckeshängare

Kl

Hittat ett ställe som säljer såna dära hängare med skynken över så det får nog bli såna, var som fått, 1700kr st utan frakt .
Lite skillnad från "vanliga " som kostar typ en hunka B-)
 
Sv: Säker täckeshängare

*delvis kl*

Skönt att se när någon har tagit sitt förnuft till fånga. :) Bra säkerhetslösning.

Har sett ett stall som har fasta täckeshängare på boxarna, fast ca. 2/3-del ner på boxdörren där hästarna inte når dessa.

Har själv stått i stall där de har haft rundstavar med kedjor på sidorna. De var supersmidiga att hänga täcken över då de var lätta att lyfta (tycker det mest är bökigt att få ner täcken bakom de fasta varianterna).
Ingen fara för hästarna och de var målade i samma färg som boxarna. Det var helt ok.

Nu tycker jag det generellt är stökigt att överhuvudtaget ha en massa krafs hängande utanför boxarna, men det är en helt annan sak. ;)

Så har vi också i vårt stall.
 
Sv: Säker täckeshängare

Nu har dom äntligen kommit!

Äntligen får jag lite ordning, det är en plastskiva överst åsså pressening som döljer täckena, färgmatchat med övrig inredning :)
 
Sv: Säker täckeshängare

Bild!

Såhär ser det ut hos oss, är täckeshängare med flera armar, kalasbra!
 
Sv: Säker täckeshängare

Måste du sätta täckeshängaren på dörren då? Kan du inte sätta den på boxväggen istället?
 
Sv: Säker täckeshängare

Nu vet jag inte vad för dörrar TS har, men har man skjutdörrar så nej, då kan man inte ha dem på väggen istället. :p
 
Sv: Säker täckeshängare

Nej inte med skjutdörrar, men jag vet inte vilken sorts dörrar TS har. Har man inte skjutdörrar funkar det bra att ha dem på väggen.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 350
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 331
Senast: cassiopeja
·
A
Hästmänniskan Har ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med. STALL 1 Står för nuvarande på en gård med 14 boxar, uppdelat i två...
Svar
12
· Visningar
1 911
Senast: startpompe
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 612
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp