A
aurian
Bryderi när det gäller sadlar igen. Har varit på lillhästen i stav och provat ett par olika sadlar till mitt arabsto. Sadelprovaren konstaterade att Zaldi Royal 16,5 med 34 i bomvidd passade både mig och hästen bra. Problemet är bara att den kostar 9000 ny och det finns verkligen inga begagnade med så bred bom! Min häst är bara fyra år och ganska omusklad och jag har inte råd att köpa en sadel för så mycket pengar som jag dessutom nästan säkert kommer behöva byta ut inom en överskådlig framtid. Börjar känna mig smått desperat eftersom jag bara har en westernsadel som jag har till låns en kortare period och jag rider inte western så jag vill ha en vanlig sadel. Samtidigt vill jag ju absolut inte köpa en dålig sadel som inte passar och som hon musklar sig fel i. Var inne på en hemsida som hette hästlagret och där sålde de billiga nya sadlar vid namn Cavaletti. Någon som vet något om dessa? Är de funkis eller helt värdelösa?? Någon som har något annat förslag på åtgärd. Tacksam för all hjälp jag kan få!!!!