caradan

Trådstartare
Har nu för fjärde försöket försökt att köpa en begagnad griffin sadel.

Första sadeln var bra fast jag satt konstigt i den.
Andra var helt fel, var tom en Maxam då den kom.
Tredje var sönder och sprucken...
och nu fjärde är inte alls vad det skulle vara.
Jag hade läst en annons ang en Griffin HB allround och vad får jag en Griffin allround/dressyr från -01 (HB har väl inte enns funnits desan dess!)

Vad gör jag nu då?
Är så trött på alla dessa oseriösa säljare men jag har inte råd med en ny utan vill ha tag på en begagnad.

Som tur var så har jag fått pengarna tillbax på alla (utom den sista som jag inte fått tag i säljaren ännu)
Jag vill ha en REN allround el ev en allround/HOPP. INTE dressyr....

Varför säger inte folk vad de hart i stället för att ljuga om det. Det kommer ju ändå fram till slut då man får hem sadeln.

Och som den sista där även kvittot följde med och ändå säger de att det var någon annan modell....

SUCK!

Vad gör man för att hitta ärliga säljare???

hmmm du verkar ju haft en enorm otur måste jag säga.

Iofs har jag aldrig köpt något via annons såhär, men jag har precis sålt 2 sadlar och dom var iallafall det dom utgav sig för att vara.

Säkrast kanske är att sätta ut en annons om sadlar som är i närheten av dig så du kan åka och titta på dom innan du köper den? Det skulle nog jag gjort.
Jag är så feg så jag vet inte om jag skulle våga köpa en sadel via annons om jag inte fick åka dit och klämma och känna..

Det värsta av allt är att hästen är ny och jag har haft honom i 1 månad och kunnat rida honom 2 gånger!

Jag har tröttnat på allt J*LA strul nu!

Behåller den sista sadeln för nu vill jag komma igång och rida.....(letar istället knästöd nu så kan det bli en mer allround sadel)

:idea:Köp en ny vettja! Då får du en hel och fin och ren! Samt en massa garantier och sånt :) :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 208
Senast: Meggan
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 467
Senast: Supersalt
·
L
Utrustning Hejsan! Jag märkte igår att min sadel inte längre passade på min foderhäst som har fått lite mer muskler runt manken sen jag tog hem...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Love_Maya
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 353
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka