Sadlar *sliter mitt hår*

fjordtokan

Trådstartare
Kommer antagligen bli gråhårig i förtid på grund av dessa hemska tingelser.

Idag har jag provat en Ecuyer och såklart var den helt underbar för både mig och hästen. Första bomsadel som legat helt stilla i alla gångarter och jag kunde rida i den utan att jag kände låsningar i kroppen. Men då kommer vi till pengafrågan. Det känns något onödigt att lägga så mycket pengar när jag kommer att sluta rida hästen i fråga i höst.

Så nu sitter jag och funderar på vilka andra Deuber (eller andra märken)-sadlar som är mest lik Ecuyeren men som kanske ligger något lägre i pris?

Espaniolan som jag älskar är tyvärr lite för ostabil för oss, en ostabil häst, ostabil ryttare och ostabil sadel blir ingen bra kombo i längden.

Sv: Sadlar *sliter mitt hår*

Har du provat Monturas Lucas?

Sv: Sadlar *sliter mitt hår*

Nej? Hur skiljer sig den från Ecuyeren?
Såg att du hade en E, är den värd pengarna? :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver lite erfarenheter från allvetande buke här. Unghästen har explosionsväxt de senaste månaderna och sadeln är nu en katastrof...
Svar
6
· Visningar
3 103
Senast: Rimfaxe
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Dorinda
·
Utrustning Hej! Har en sadel på prov som jag funderar fram och tillbaka om, kanske någon här kan hjälpa mig tänka "rätt". Häst är en mycket...
2
Svar
29
· Visningar
2 939
Senast: Snurre
·
Hästhantering Hej! Jag har en bekant som är något år yngre än mig, hon är ägare tillsammans med sin syster till två fina ston. Hästarna är välmående...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 227
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar