Skruttan
Trådstartare
Börjar bli desperat, vill hitta en sadel som ligger bra och inte glider runt eller fram på min unghäst som ska ridas in under våren. Hon är insutten och riden i skritt ca 6-7ggr i höstas, hade då en Billy Cook.
Letar även efter engelsk sadel men svårt där med.
En sadelutprovare som kollade på henne förra sommare som rekomenderade en arabmodell, men sen dess har hon växt mycket!
Funderar på om Simco draft eller Double C trailrider storlek 4 kan funka?
Eller har något annat förslag...
Har provat Billy Cook arabmodell, Montana, Dakota barrel och en till som jag inte kommer ihåg.
Hittills har alla glidit runt, hoppar visserligen upp från en pall men vill känna mig säker på att den inte glider om hon gör ett sidskutt...
Och jo, sadelprovare ska jag ta hjälp av dock växer dom inte på träd. Kan rätt mycket om sadelpassning själv också.
Och vad brukar problemet vara när sadeln glider runt?
Letar även efter engelsk sadel men svårt där med.
En sadelutprovare som kollade på henne förra sommare som rekomenderade en arabmodell, men sen dess har hon växt mycket!
Funderar på om Simco draft eller Double C trailrider storlek 4 kan funka?
Eller har något annat förslag...
Har provat Billy Cook arabmodell, Montana, Dakota barrel och en till som jag inte kommer ihåg.
Hittills har alla glidit runt, hoppar visserligen upp från en pall men vill känna mig säker på att den inte glider om hon gör ett sidskutt...
Och jo, sadelprovare ska jag ta hjälp av dock växer dom inte på träd. Kan rätt mycket om sadelpassning själv också.
Och vad brukar problemet vara när sadeln glider runt?