Sadlar sadlar sadlar...

Lilla_Gubben

Trådstartare
Då min häst visar tydlig avsmak för sin fina amerigo-dressyrsadel så är det dags att ge sig in i sadelträsket igen. Han tillhör typen rund är också en form, kort rygg och stora bogblad, ganska rak under arbete. Den sadel som 4 olika av varandra oberoende sadelutprovare säger ligger bra är hans hoppsadel, en Prestige Paris D, och den verkar hästen tycka är helt ok också. Så är det någon av alla sadelkunniga som har tips om vilka sadelmodeller som motsvarar denna i dressyrvariant. Så man vet vilka märken man sikta in sig på, på begagnatmarknaden

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hallå alla häst och sadelkunniga! Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Monjana
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar