Sadlar, sadlar,sadlar och åter sadlar.....

lakrits

Trådstartare
Om man vill ha en sadel som passar det mesta och är skön att sitta i ...vad ska man ha då?

Just nu rider jag i en reining sadel men den är endast lånad.
Jag har tänkt att hålla på med lite trail framöver, kan man ha den som en allroundsadel....typ till pleasure,trail,uteritter osv.?

Eller ska jag satsa på en reining?

Sv: Sadlar, sadlar,sadlar och åter sadlar.....

Jag hade tidigare en trail och den funkade till allt;)... Nu har jag en Chimayo XXL som jag också använder till allt...träning, tävling och uteritter. Ok, kommer jag upp i B- och A-klass lär jag nog skaffa mig en särskild tävlingssadel för den gren jag rider i...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023