Sadelväskor

M

MaLu

Kan man ha det till en vanlig sadel som inte har ringar "där bak"? Går det att fästa dem i de främre ringarna med ett snöre eller nått?

malu - som gärna vill ta med sig packning på de längre ridturerna i sommar.

Du kan fästa dem med snöra via sadelgjorden.
Problemet kan vara att sadelväskorna ofta behöver en fästanordning högst upp, annars glider de bak och skaver.

mvh

Jag har också funderat på detta. Om man måste ha fästanordning högst upp kanske man kan sy fast en ögla på ett schabrak (el vojlock) och fästa där! Dvs om man ska använda väskorna mycket och/eller har ett schabrak "över" att sy i! :idea:

Snöre via sadelgjorden? Hur menar du då? Det brukar väl vara öglor för att fästa i ganska högt upp på väskorna för att passa sadlar som har ringar bak på bossorna, jag tänkte att man skulle kunna dra ett snöre från de öglorna till ringarna fram på sadeln...

malu

Det låter ju smart... Det kanske man ska testa. Om det nu sitter fast tillräckligt. Det måste väl vara hyfsat stadigt också.

malu

Det finns även sadelväskor som sitter framför sadeln. Men de är mycket mindre.

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
437
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
789
Senast: QueenLilith
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka