sadelutprovare?

Noteca

Trådstartare
Undrar vart man kan vönda sig för att få hjälp att prova ut en w-sadel? Bor i västmanland. Jag har hyfsad kunskap själv, men mest på engelska sadlar/bomlöst. Känner mig osäker på w-sadel. Är det jämförbart med övriga sadlar? Vad kollar man efter?

Sv: sadelutprovare?

Jag har varit hos Tommy Gustavsson i Vingåker. Har fått suverän hjälp och service! Rekommenderas varmt.

kan också rekommendera Tommy! var dock beredd på att han kommer prata av dig öronen ;)

Han är bra alltså? För det var vad jag hade hört förut och sen sa syrrans hovslagare att han bara hört negativt om honom.

Jag bor också i Västmanland och har tänkt åka dit när min häst musklat på sig men blev osäker när den enda människa jag pratat med om det (IRL) var så väldigt negativt inställd till honom och hans kunskaper.

alltså han är ju en affärsman, och man ska ta mycket med en nypa salt, han vet ju vad han gör, han kan mycket om sadlar men som sagt så vill han självklart sälja den dyrare sadeln. Så köp inte allt han säger utan, använd ditt eget tänk också. För övrigt så känns det inte som att man har så mycket att välja på eftersom det inte finns så många sadelutprovare, och har man en häst som har konstig rygg så måste man nästan åka till honom där han har så många sadlar att testa. För att hålla på å låna hem någon enstaka sadel från någon privatperson och testa, det går inte för oss med våran häst. Då skulle vi få hålla på föralltid :D

Jag tycker inte om honom som person då jag aldrig har varit med om maken till pratigare människa. Jag och mamma satt och stirrade rakt fram hela vägen hem sen (24 mil) utan å säga ett ord till varandra eftersom vi bara ville ha tystnad :D haha.

Haha! Ja prata kan han. Men helt ärligt var det nog bra för min häst som fick vila lite längre än vad han fått annars. Hade 25 mil dit så det var en tröttsam resa. Känner att det verkligen är värt att åka dit då jag faktiskt fick mer än jag förväntat mej för min gamla sadel ( köpt hos Tommy). Så jag är mycket nöjd över affären med min nya sadel. :)

+ _FiA_:

Okej, ja det finns ju inte så många sadelprovare för westernsadlar i det här området... Jag har ju en sadel till min men skulle gärna få någon som vet bättre's åsikt om hur den ligger sen när det väl är dags. Har ju fått domen "ridförbud" fram till ï vår efter en olycka så det lär väl tyvärr ska dröja ett tag :(

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: liiinnea
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar