sadelutprovare

pyret

Trådstartare
Jag letar ny sadel till min häst och har nästan gett upp tanken på att hitta en begagnad som passar.:( Jag tänkte nu istället ta ut en sadelutprovare så att jag får en bra sadel som jag vet passar hästen bra.
Men var får man tag på folk som provar ut och säljer westernsadlar?

Är väldigt tacksam för hjälp kan jag tillägga!:D

Sv: sadelutprovare

Skulle rekommendera Tommy Gustafsson på Scandinavian Western. Inte provat där själv men har en sadel därifrån och jag känner några stycken som varit där och fått sadlar utprovade och se är jättenöjda :) Kolla in deras hemsida, där ser du mer.

Lycka till!:)

Nu vet jag inte var du bor men håller med ang scandinavian western och även Håkan Ask som har westerbiten!

Var hos Tommy och provade sadel förra veckan och kan bara instämma i rekommendationerna ovan. Han gör ett grundligt jobb.

Tack för svaren!
Håkan Ask bor jag inte alls långt i från så det kan nog vara ett bra alternativ:laugh: Jag ska kolla upp Tommy också!:)

Tack igen:D

Fast jag var där för ett par år sedan (när jag själv var okunnig på westersadlar) och kom hem med en som verkligen inte passade hästen! Lita inte blint på någon, utan lär dig en massa själv först och tag sedan hjälp.

Åkte dit på rekomendation, 20 mil enkel resa och det kändes jättebra när jag åkte hem, men en vecka senare hade jag insett att sadeln inte passade alls...

Var det svaret till mig?:confused:
Jag köpte min första westernsadel för 17 år sen och känner att jag har lite koll. Har sett flera exempel på Tommys jobb under senaste 20 åren och blev även rekommenderad dit av en person vars kunskaper jag håller högt. Jag ser ingen anledning att återlämna min sadel.

Liknande trådar

Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V