wilma.shastar
Trådstartare
Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för över ett år sedan men innan dess och även efter gått med smärta ett bra tag.
Så nu när vi sätter igång han igen (efter flertal kortison sprutor i ryggen) är vi säkra på att han inte har ont. Men…varje gång man går in i ett ridhus eller paddock vägrar han att ”jobba”. Alltså stannar och kickar även om jag varken har kontakt eller lägger till skänkeln. Med detta menar jag att han har en konstig typ av sadeltvång då detta inte händer om jag exempelvis tränar han på en äng.
Någon som har några tips eller roliga övningar som kanske kan hjälpa?
(Sadlar är korrekt anpassade efter ryggen, gör samma sak om jag rider barbacka)
Så nu när vi sätter igång han igen (efter flertal kortison sprutor i ryggen) är vi säkra på att han inte har ont. Men…varje gång man går in i ett ridhus eller paddock vägrar han att ”jobba”. Alltså stannar och kickar även om jag varken har kontakt eller lägger till skänkeln. Med detta menar jag att han har en konstig typ av sadeltvång då detta inte händer om jag exempelvis tränar han på en äng.
Någon som har några tips eller roliga övningar som kanske kan hjälpa?
(Sadlar är korrekt anpassade efter ryggen, gör samma sak om jag rider barbacka)