hastskotare
Trådstartare
Vi har en häst (7år) hemma på tillridning som lider av svårt sadeltvång (exploderar så fort man spänt gjorden och måste longeras flera minuter innan man ens kan försöka hoppa upp, trots mycket försiktig åt dragning och sadling) och har därför tänkt göra ett skolarbete om just sadeltvång. Hur det uppstår och hur man motverkar och gör livet så bra för de hästarna som har det.
(nu är hon lite bättre )
Därför letar jag efter er som har eller har haft hästar med sadeltvång i varierande grad! Alla tips på hantering, utrustning eller berättelser ur era vardagar med sadeltvångshästar!!
Om ni även varit med om hästar med som har bettskräck (får panik när bettet nuddar tänder eller bara är i munnen, man tar i bettet osv.
Jag är MYCKET tacksam för alla tips som kan leda till ett högt betyg på mitt arbete!!!
(nu är hon lite bättre )
Därför letar jag efter er som har eller har haft hästar med sadeltvång i varierande grad! Alla tips på hantering, utrustning eller berättelser ur era vardagar med sadeltvångshästar!!
Om ni även varit med om hästar med som har bettskräck (får panik när bettet nuddar tänder eller bara är i munnen, man tar i bettet osv.
Jag är MYCKET tacksam för alla tips som kan leda till ett högt betyg på mitt arbete!!!